Senaste nytt

Inte möjligt att ge bud på uppgraderingar då reser med barn?

Sa det gar inte att buda pa uppgradering om barnet ar infant? Dock sa gar det att boka vanlig business klass biljett med infant?

Gar det att ansoka om uppgradering vid gate/check in? eller kommer det vara Nej pga infant barn?
Finns bra med info på SAS sida för uppgraderingar om detta
Uppgradera din flygbiljett till SAS Plus eller SAS Business - SAS

Läser man T&C så står även följande för uppgraderign på flygplats
"Travelers who are traveling with infants can apply for standby upgrades to SAS Plus but not to SAS Business."
https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-sv.pdf

Har man lagt in om kidmeal så diskar man sig för C-klass..

Ja tak - jeg har en enkelt gang opgraderet hos Air France fra Economy Premium til Business i lufthavnen mod cash, hvor der var bestilt childmeal til min datter. Hun var 2 år og meget eget sæde. Tror de checkede med mig 4 gange før det var klart om vi virkelig kunne undvære childmeal - og igen på flyet var de "very sorry" for at der ikke var nogen childmeal. Det fungerede helt fint med almindelig menu. Vi har prøvet en enkelt gang med childmeal på business (hos Qatar Airways) og det var helt enkelt economy meal serveret pænere. Herefter har vi aldrig bestilt special meal til hende og det har fungeret helt fint.

Jodå, det fungerar. Jag har 100% godkända bud och jag har alltid specialmat.

Jag har däremot varit tveksam kring CU men även det lyckades jag få EN gång hittills

Härligt! Det var vid en fråga om CU som jag fick svaret att de inte uppgraderar bokningar med specialmat. Men det kanske är borta nu den blocken

Toppen