Inställt flyg - hitta alternativ

bhen

New member
ska flyga svg-cph-iad-aus idag.

Svg-cph nu kl0950 blev precis inställt. De ringer väl snart från sas eller så kommer jag fram till biljettdisken före.

Oavsett, hur tar jag mig fortast till AUS alternativt DFW?

Hade plusgradat upp til Business på longhaul flyget.
 
bhen skrev:ska flyga svg-cph-iad-aus idag.Svg-cph nu kl0950 blev precis inställt. De ringer väl snart från sas eller så kommer jag fram till biljettdisken före.Oavsett, hur tar jag mig fortast till AUS alternativt DFW?Hade plusgradat upp til Business på longhaul flyget.Klicka för att utvidga...
Enligt Google:

SVG-OSL-KEF-JFK-AUS med bl.a. Icelandair är det jag får upp, ankomst 12:55AM +1

Det finns också SVG-OSL-CPH-ORD-DFW med ankomst 12:37AM+1



Edit: Via KEF med avgång 09:45 eller 11:15 från SVG. Via ORD avgång 11:15.

09:05-avgången hinner du väl inte med, ens om de öppnat luftrummet än?
 
Nu fick jag upp

Svg-lhr-iad-aus med samma sista flyg här i appen.

Lhr-iad med united i bokningsklass M.

Det blir nog bra!
 
bhen skrev:Nu fick jag uppSvg-lhr-iad-aus med samma sista flyg här i appen.Lhr-iad med united i bokningsklass M.Det blir nog bra!Klicka för att utvidga...
Skönt att du verkar komma iväg, men det verkar som om du blivit nedgraderar om du tidigare hade fått en Plusgrade till Business på CPH-IAD, för M motsvarar Ekonomi på United.
 
Var du bokad i Plus och fick igenom ett bud till Business eller hade du en ekonomibokning i grunden? Dessa pengar /poäng har du rätt att få tillbaka. Om du hade en bokning i plus och ny får resa i ekonomi skall skall du kompenserad för din nedgradering.

Hur mycket senare kommer du fram? Beroende på orsak så tänker jag på EU261/2004
 
Carl skrev:Var du bokad i Plus och fick igenom ett bud till Business eller hade du en ekonomibokning i grunden? Dessa pengar /poäng har du rätt att få tillbaka. Om du hade en bokning i plus och ny får resa i ekonomi skall skall du kompenserad för din nedgradering.Hur mycket senare kommer du fram? Beroende på orsak så tänker jag på EU261/2004Klicka för att utvidga...


Det border vara extraordinary eftersom Oslo har strul med ATC
 
Var hittar jag reglerna för Sas plusgrade egentligen?

Tänker att jag har ju köpt uppgradering till Business och nu blivit nedgraderad.



Jag får ju säkert tillbaka uppgraderingskostnaden men hade hellre fått statusupptjäning för Business och evt kompensation för downgrade. Vad är rimligt att begära?



Jag har 2 gånger tidigare blivit ombokad till rätt klass vid cancellering av plusgradead Business-biljett, men det har varit inom Sas.
 
bhen skrev:Var hittar jag reglerna för Sas plusgrade egentligen?Tänker att jag har ju köpt uppgradering till Business och nu blivit nedgraderad.Jag får ju säkert tillbaka uppgraderingskostnaden men hade hellre fått statusupptjäning för Business och evt kompensation för downgrade. Vad är rimligt att begära?Jag har 2 gånger tidigare blivit ombokad till rätt klass vid cancellering av plusgradead Business-biljett, men det har varit inom Sas.Klicka för att utvidga...


Oklart... men

https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en-201808.pdf



eller

https://www.flysas.com/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-faq-en.pdf



eller kontakta SAS via deras Chat 3 gånger så drar du ett snitt av de olika svaren du kommer få.
 
Brandten skrev:Oklart... menhttps://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en-201808.pdfellerhttps://www.flysas.com/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-faq-en.pdfeller kontakta SAS via deras Chat 3 gånger så drar du ett snitt av de olika svaren du kommer få.Klicka för att utvidga...




Detta är väl rätt tydligt?





• If your confirmed upgrade is canceled by SAS, you

will receive a full refund of the amount/EuroBonus

points you paid for the upgrade within 7 business days.

In the case of a downgrade, no extra compensation will

be paid.
 
Canadien skrev:Detta är väl rätt tydligt?• If your confirmed upgrade is canceled by SAS, youwill receive a full refund of the amount/EuroBonuspoints you paid for the upgrade within 7 business days.In the case of a downgrade, no extra compensation willbe paid.Klicka för att utvidga...


Ja ser relativt tydlig ut. Min "otydlighet" baserades på att jag inte visste vilket av de 2 T&C PDF´erna som besvarade frågan samt att jag inte hade tid att Googla mer åt frågeställaren.
 
Canadien skrev:Detta är väl rätt tydligt?• If your confirmed upgrade is canceled by SAS, youwill receive a full refund of the amount/EuroBonuspoints you paid for the upgrade within 7 business days.In the case of a downgrade, no extra compensation willbe paid.Klicka för att utvidga...
Sen är ju frågan om de kan friskriva sig ersättning för nedgradering enligt 261/2004. Det diskuterades för någon vecka sedan om jag kommer ihåg rätt. Men man lär behöva dra det till domstol i så fall
 
Tack för hjälpen, efter cirka 4km gångtur på LHR terminal2 sitter jag nu på 33A i Uniteds dreamliner, något annat än 3A med SAS, men kommer hem samma tid iallafall vilket är viktigast.



Har nog inget att hämta hos SAS mer än poängen tillbaka då nej.

b
 
Back
Top