Jag har bokat en resa för 5 personer från Göteborg till Palma i april med Ryanair. Nu har Ryanair ställt in flygningen hem, och den nya avgången sker en dag tidigare, vilket inte fungerar för oss.
Jag förstår att vi har rätt att begära full återbetalning för den del av biljetten vi inte kan utnyttja, det vill säga hemresan, eller en ombokning, vilket inte är ett alternativ för oss.
Om vi väljer att boka en ny hemresan med ett annat flygbolag är kostnaderna betydligt högre. Är det möjligt att få någon form av kompensation för de ökade kostnaderna? Flygningen är inställd cirka 5-6 månader innan planerad avgång.
Jag förstår att vi har rätt att begära full återbetalning för den del av biljetten vi inte kan utnyttja, det vill säga hemresan, eller en ombokning, vilket inte är ett alternativ för oss.
Om vi väljer att boka en ny hemresan med ett annat flygbolag är kostnaderna betydligt högre. Är det möjligt att få någon form av kompensation för de ökade kostnaderna? Flygningen är inställd cirka 5-6 månader innan planerad avgång.