Senaste nytt

Inställt flyg - AirAsia..

gneken

Medlem
Japp, flyger med AirAsia när jag är på långbesök i Asien för att hålla ekonomin.

Fick ett sms från AirAsia att XT402 från Nartia till Bali ska bli inställt 29.e Juni pga vulkanaktivitet.
Just nu ser det endast ut som AirAsia, Jetstar, Virgin och Qantas har ställt in flygen från Bali och alla andra avvaktar enligt tjejens brorsa som bor där i Bali. Kollade nyss och såg att flera flyg har lyft den senaste tiden så det går ju fortfarande trafik.

Mina alternativ som jag funderat på.
Eftersom XT401 som skulle gå från DPS->NRT blev inställt så är de kört att komma iväg med AirAsia. Lågprisbolag lär knappast boka om mig till annat flyg heller så jag får försöka få biljetten återbetald om det nu går.

Såg att Philippine Airlines hade biljetter till Bali och funderade på det alternativet, men eftersom det är oklart med vulkanen så vet jag inte riktigt hur säkert det är att boka det.

Garuda har även direktflyg från NRT, men är väldigt mycket dyrare att flyga än Philippines för mig och tjejen som har tajt ekonomi.

Har ni några tips på hur vi kan ta oss till Bali från NRT/HND om nu inte vulkanen bråkar.
 

Dr. Miles

Expert
Mina alternativ som jag funderat på.
Eftersom XT401 som skulle gå från DPS->NRT blev inställt så är de kört att komma iväg med AirAsia. Lågprisbolag lär knappast boka om mig till annat flyg heller så jag får försöka få biljetten återbetald om det nu går.
Jag skulle tro att det blir återbetalning är enda vettiga valet och räkna inte med ombokning till andra flygbolags flygningar (förutom inom Air Asia koncernen).

Om orsaken till inställd flight är pga vulkanutbrott, tror jag att det finns risk att även andra flygbolag ställer in så småningom.
 

gneken

Medlem
Jag skulle tro att det blir återbetalning är enda vettiga valet och räkna inte med ombokning till andra flygbolags flygningar (förutom inom Air Asia koncernen).

Om orsaken till inställd flight är pga vulkanutbrott, tror jag att det finns risk att även andra flygbolag ställer in så småningom.

Tack för svar. Idag ser det ljusare ut när man kikar på avgångar från Bali. Tyvärr verkar biljetterna med Philippine Airlines tagit slut nu. Så nu är Garuda med med väldigt hög kostnad kvar det enda alternativ om jag vill iväg idag. Får se om jag kan ordna med en ombokning inom Air Asia, alternativt kolla efter morgon dagens flyg.
 

MartinH

Medlem
Du har inte lite Aegeanpoäng liggandes? Bra värde här.

screenshot-e-ticket.aegeanair.com-2018.06.28-21-16-56.png
screenshot-e-ticket.aegeanair.com-2018.06.28-21-11-44.png
 

gneken

Medlem
Slutade med att jag flög ner till Jakarta med AirAsia där och köpte biljett med Garuda till DPS.

Philippine Airlines ställde in sitt flyg så det var tur att jag inte fick någon biljett med de.
 
Toppen