Senaste nytt

Inställd hemresa på poängbiljett

John Mack

Medlem
Jag och min familj har precis fått en inställd flight från Nairobi till Bryssel i morgonkväll. Detta är hemresa med 4 businessbiljetter på Brussel airlines. Jag har även senatorstatus på Lufthansagruppen. Vad tror ni om ombokningen; hur mycket missgynnas vi av att det är en eurobonuspoängbiljett resp gynnas att jag har senatorstatus? Gissar att det är väldigt mycket bokat från Afrika till Europa nu. Några råd?

Har ni Senator inlagt i bokningen?
Rent teoretiskt ska det inte spela roll att det är sas award, men man har ju läst lite mindre positiva grejer om det när det strular.

Förhoppningsvis bokas ni om utan problem.

Tråkigt! Räknar med att ni inte hinner ut och ta kvällens SN491?

Kärran ni skulle flyga med imorgon 6/1 landade 2h sent från Abu Dhabi 4/1 (5/1) och sedan ställdes New York 5/1 in på morgonen och nu till Nairobi 5/1 så verkar ha blivit något tekniskt strul med den?

Kort avarage delay I Bryssel och inga andra inställda så verkar inte vara väder heller.

Last edited:
Tack. Söder om Mombasa nu. Har en betald flight imorgon Mombasa-Nairobi. Ingen ny info och svårt att få kontakt i chatarna en söndagkväll.

Hur stor risk är det att bli nedgraderad till ekonomi (när vi är 4 personer)? Ont om businesstolar kanske är anledningen till att det tar tid att få besked...

Hur stor risk är det att bli nedgraderad till ekonomi (när vi är 4 personer)? Ont om businesstolar kanske är anledningen till att det tar tid att få besked...
Är ni beroende av att åka just imorgon? Lite flex på dagarna så bör det väl finnas mer att boka om till.
Vädret i nordvästra Europa just nu och lite framåt kommer nog inte underlätta.
Ombokning till revenuebiljett och lite EU komp på det så har ni väl ändå en fin final på äventyret, eller åtminstone en grundplåt till nästa.
Om du inte redan sökt alternativ så kolla vad som finns och ha tydliga förslag redo på vad ni vill ha.

Toppen