Senaste nytt

Inrikesflyg i USA efter att ha rest dit med SAS

scon

Ny medlem
Ska till New Orleans. Flyger till EWR med SAS klass Z. Får man enbart fortsätta med ekonomi i United eller kan man uppgradera den delen av biljetten ? Gör man det i USA eller Sverige ?

Ska till New Orleans. Flyger till EWR med SAS klass Z. Får man enbart fortsätta med ekonomi i United eller kan man uppgradera den delen av biljetten ? Gör man det i USA eller Sverige ?

När jag flugit så har jag uppgraderar i United Club. Men det är ju ingen garanti för att att det går alltid.

Har du bokat allt hos SAS? Vad har du för bokningsklass på United delen?
Om du är bokad vis SAS och har ekonomi på United kan du inte uppgradera i förväg (iaf vi har aldrig lyckats)....

Om man flyger på en businessbiljett med SAS till USA och sedan fortsätter med United hamnar man ibland i ekonomi, ibland i "domestic first" på inrikessträckan. Jag tror det har att göra med huruvida bokningsklass P (som är domestic first) finns tillgängligt eller ej på aktuellt flyg med United. Finns P ej tillgängligt hamnar man istället i bokningsklass E, vilket är ekonomi.

Om man kollar en bokning med SAS från t,ex, Stockholm till Savannah via New York (utresa 1 nov, hemresa 8 nov) och väljer SAS Business Pro så hamnar man i bokningsklass Z både dit och hem med SAS medan man på sträckan mellan New York - Savannah med United hamnar i P (domestic first) på ditvägen och i E (ekonomi) hemvägen.

Så kolla vilken bokningsklass du fått på United, är det P eller E?

Toppen