Same same,Taggen skrev:Från Central eller Beer Bay?Klicka för att utvidga...
eller taxi för typ 30 HKD
Skulle nog vilja säga att Beer bay ligger i Central typ
Same same,Taggen skrev:Från Central eller Beer Bay?Klicka för att utvidga...
Det är fler som är bokade där. Vid Admiral och i och runt den MTR knutpunkten som ligger under Conrad området har det också varit stora oroligheter.Lollet skrev:Har bokat Conrad helgen innan för 1100HKD/natt, men är lite skeptisk till hur det är runt där..Klicka för att utvidga...
Lugnare än Causeway Bay,Hafermann skrev:Någon som har koll på hur läget varit vid North Point än så länge?Klicka för att utvidga...
Som sagt lugnare, men vid något tillfälle har Svenska företag låtit sina anställda sluta tidigt på grund av det henke12 skriver för att kunna ta sig hem.Hafermann skrev:Någon som har koll på hur läget varit vid North Point än så länge?Klicka för att utvidga...
Funderar på samma set-up. Ankommer HKG den 28/11 kl 15:30. EVA Air till TPE med Eurobonus-poäng lockar i så fall.MarDrum skrev:Jag flyger in dagen innan de flesta den 28/11. Har en award fån HKG till TPE bokad som backup. Grundbokningen är cash med LH, ej avbokningsbar, codeshare SQ dit och LX hem. Så säkrar upp för ev fubar i HKG. Får vaska hotellbokningen på Cordis i så fall, men säkerhet kostar...Klicka för att utvidga...
CJR skrev:Funderar på samma set-up. Ankommer HKG den 28/11 kl 15:30. EVA Air till TPE med Eurobonus-poäng lockar i så fall.Klicka för att utvidga...
MarDrum skrev:Undrar lite hur jag tänkte när jag bokade en prepaid Rate på Cordis i Mongkok, med tanke på läget. Inte bara lite naivt gick tankegången, att det här går nog över......Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Trevligt ställe normalt sett - men just nu nära i Epi-centrum av allting. Nathan road är inget roligt...Här har du en bild från Nathan Road i förrgår - mellan Jordan och Yau Ma TeiVisa bifogad bild 100009Källa:Hong Kong protesters hurl petrol bombs after police fire tear gas to clear rally - ReutersKlicka för att utvidga...
MarDrum skrev:Ser inget roligt ut. Rätt värdelöst att inte varken ta sig från eller till hotellet. Men men de som är bofasta har ett helt annat läge... Känns rätt kolonialt att tycka synd om sig självt i detta politiska läget.Klicka för att utvidga...
Har också en prepaid på Hyatt Centric. Men känns det för osäkert när det närmar sig bokar jag ngt annat.MarDrum skrev:Undrar lite hur jag tänkte när jag bokade en prepaid Rate på Cordis i Mongkok, med tanke på läget. Inte bara lite naivt gick tankegången, att det här går nog över......Klicka för att utvidga...
Hur är det med Grab och Uber nu?Kaykay skrev:I fredags kväll tog min kompis taxi till jobbet för att det fanns inga alternativ. 10 gånger normal taxa blev det.Klicka för att utvidga...