Senaste nytt

Inkonsekvent hantering av Stays/Nights och Food and Beverage Points vid award nights

erc

Medlem
Har spenderat en hel del poäng på awardnätter i år och har noterat en ordentlig inkonsekvens i hanteringen av Stays/Nights och poängintjäning på mat och dryck vid awardvistelserna.

Ibland har stay/nights räknats upp och jag har fått poäng för Food and Beverage-spend (inkl 35% extra som CCG).

Ibland genereras ingenting - vare sig count mot nights/stays eller spend-points.

När ingenting genererats har jag givetvis begärt i efterskott. Svaren kan vara antingen;
- du får ingenting, vare sig spend-points, stays/nights count
eller;
- du får inga poäng alls, men stays/nights count fixas
eller;
- du får spend-points och stays/nights count

Hur har ni andra upplevt detta?
 

Elias

Medlem
Har spenderat en hel del poäng på awardnätter i år och har noterat en ordentlig inkonsekvens i hanteringen av Stays/Nights och poängintjäning på mat och dryck vid awardvistelserna.

Ibland har stay/nights räknats upp och jag har fått poäng för Food and Beverage-spend (inkl 35% extra som CCG).

Ibland genereras ingenting - vare sig count mot nights/stays eller spend-points.

När ingenting genererats har jag givetvis begärt i efterskott. Svaren kan vara antingen;
- du får ingenting, vare sig spend-points, stays/nights count
eller;
- du får inga poäng alls, men stays/nights count fixas
eller;
- du får spend-points och stays/nights count

Hur har ni andra upplevt detta?
Tyvärr exakt samma upplevelser för mig. ClubCarlsons kundtjänst får faktiskt NÄSTAN SAS och verka konsekventa:D
 

mry

Medlem
Som jag har fattat villkoren så ska det alltid räknas som stays och jag har iaf historiskt fått poäng för saker som jag satt på rummet trots att jag bokat för poäng. Det har ju tom varit som så att jag som conciege tom har fått poäng för frukosten fast jag bokat rummet för poäng på vissa hotel.
 

erc

Medlem
Hur ihärdiga brukar ni vara i dialogen med kundtjänst när det gäller att få in Nights/Stays för awardnätter?
 

mha321

Medlem
Hur ihärdiga brukar ni vara i dialogen med kundtjänst när det gäller att få in Nights/Stays för awardnätter?
Har aldrig behövt vara ihärdig tror jag. Det har räckt med att höra av sig med en retro-reg och specifikt säga att det är en award stay men jag vill gärna få mina stays/nights för elite qualification, så har det alltid löst sig.

Värre var det den gången de kom in på fel sida årsskiftet och jag därför missade CCC för ett par år sedan. Det tog det många vändor innan det löstes.
 

erc

Medlem
Har nu gått igenom årets alla vistelser och fick precis igenom den sista efterregistreringen. Så - med lite tjat har jag fått stays/nights och poäng för spend under awardvistelser.

Trevlig notering: Med två stays marginal (32 stays) når jag Concierge inför 2018. Allt från leisure-resande.
 

erc

Medlem
Rättelse. Eller inbillad rättelse? Pratade just med en trevlig amerikanska som ringde om ett annat efterregistreringsärende. Enligt henne räknas Stay mot status på Awardbokningar - men inte Nights. Ska man orka undersöka sanningshalten i det tro?
 

erc

Medlem
Apropå inkonsekvens...

Detta med att erhålla rabatten på mat och dryck. Jag börjar resignera... Efter helgen på Radisson Blu Resort, Trysil fick jag som så ofta information i restaurangen att de inte kan (de vet inte hur de ska göra) ge rabatten. De hänvisar till check-out. Väl i check-out har de bara room charge-summan och kan inte dra av mina 15%. I Norge (och hela Skandinavien?) får man ingen rabatt på alkohol vilket tydligen ställer till det. I poolbaren lyckades personal mot förmodan dra av rabattsatsen på barnens glassar... :)

Den här gången gav jag bara upp och försökte intyga mig själv att poängen på spend motiverade förlorad rabatt.

Har ni det på samma sätt? Hur gör ni vid room-charge? Kräver ni rabatt vid signering eller väntar ni till check out?
 
Toppen