Senaste nytt

Inga SMS från AMEX SafeKey längre?

Mitt senaste SMS från AMEX är i lördags. Sedan dess fungerar inte längre SafeKey eller annan bekräftelse på hemsidan när man behöver verifiera med SMS. SafeKey-koden skickas dock över också mail så inga problem att göra köp.

Någon annan med liknade problem? Det råkar vara samma dag som jag aktiverade ett nytt kort (Platinum utöver tidigare SAS-kort), känns väldigt mycket slump att problemet uppstår då.

Varit i kontakt med support och bekräftat mitt telefonnummer, men de ser inget konstigt utan säger bara att det ska fungera.
 
Mitt senaste SMS från AMEX är i lördags. Sedan dess fungerar inte längre SafeKey eller annan bekräftelse på hemsidan när man behöver verifiera med SMS. SafeKey-koden skickas dock över också mail så inga problem att göra köp.

Någon annan med liknade problem? Det råkar vara samma dag som jag aktiverade ett nytt kort (Platinum utöver tidigare SAS-kort), känns väldigt mycket slump att problemet uppstår då.

Varit i kontakt med support och bekräftat mitt telefonnummer, men de ser inget konstigt utan säger bara att det ska fungera.
Ja, jag får inga SMS från AMEX safekey, aldrig fått trots att numret är rätt och försökt flera ggr. Får bli mail istället. Har inte orkat anmäla till AMEX...
 
Fungerar för mig. Kanske värt att dubbelkolla att ditt telefonnummer är med +46 på alla ställen ? :)
 
Fungerar för mig. Kanske värt att dubbelkolla att ditt telefonnummer är med +46 på alla ställen ? :)
Hittar faktiskt inte ens ställen att ändra telefonnummer på, men tänkt på just detta och har frågat över chatten utan framgång. De har "re-validated" mitt telefonnummer också utan framgång.
 
Eftersom det är lite olika om vi har problem kan jag tillägga att jag använder Telia som operatör. Andra ”automatiska sms” såsom Uber fungerar dock fint fortfarande.
 
Toppen