Senaste nytt

Inga SAS poäng med Brussel Airlines

Bona

Ny medlem
Pendlat Sthlm-Wien o Sthlm -GVA med Brussel men får inte ett enda SApoäng! The Devil is in the booking class. Man borde väl åtminstone få en kvalificerande flygning om än med noll poäng? Lång näsa; jag får mer poäng av att handla på ICA än att flyga m Brussel Airlines

Här kan du se en lista med just Brussel om vilka klasser som är bonusgrundande.

EuroBonus-partner – Brussels Airlines | SAS

Pendlat Sthlm-Wien o Sthlm -GVA med Brussel men får inte ett enda SApoäng! The Devil is in the booking class. Man borde väl åtminstone få en kvalificerande flygning om än med noll poäng? Lång näsa; jag får mer poäng av att handla på ICA än att flyga m Brussel Airlines

Här kan du se en lista med just Brussel om vilka klasser som är bonusgrundande.

EuroBonus-partner – Brussels Airlines | SAS

Ja den läxan har fler (inklusive mig själv) lärt sig the hard way. Precis som du säger handlar det om att ha koll på boka klass. Det finns flera bolag och klasser inom alliansen som ger 0 poäng.

ett tips är att undvika förkortningar, i synnerhet i rubrik. SA antyder south african airline.
Ibland menar vissa Star alliance, vilket också är fel.
Du menar SAS, vilket i så fall förkortas med SK.

Ja så är det ju, men man kan ju fråga sig varför man behöver en förkortning för förkortningen?

Lika bra att påpeka det som brukar påpekas: använd inte förkortningar över huvud taget!
Ska vi skriva Scandinavian Airlines från och med nu då? ;)

Last edited:
Vissa vedertagna förkortningar är ok. Till exempel, det här är svårläst: För fem år sedan flög jag med Scandinavian Airline Systems till Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit och köpte genital-string badbyxor på Hennes & Mauritz. Enklare då att skriva (och läsa): För fem år sedan flög jag med SAS till Bangkok och köpte G-string badbyxor på HM. IATA-koder, förlåt, International Air Transport Association-koder, såsom flygplatskoder och flygbolagskoder, och egenpåhittade förkortningar bör man undvika.

Förresten, jag har inte köpt några G-string badbyxor, det var bara ett exempel.

Last edited:
Ska vi skriva Scandinavian Airlines från och med nu då?

Risken för missuppfattning är i vart fall avsevärt lägre än att dra till med något, typ som nu - ”SA”.

Och ja - jag kan tycka om a) ny medlem och/eller b) har inte riktigt koll så får man för min del gärna skriva Scandinavian Airlines om man inte lyckas landa i rätt förkortning.

Vissa vedertagna förkortningar är ok. Till exempel, det här är svårläst: För fem år sedan flög jag med Scandinavian Airline Systems till Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit och köpte genital-string badbyxor på Hennes & Mauritz. Enklare då att skriva (och läsa): För fem år sedan flög jag med SAS till Bangkok och köpte G-string badbyxor på HM. IATA-koder, förlåt, International Air Transport Association-koder, såsom flygplatskoder och flygbolagskoder, bör man undvika.

Förresten, jag har inte köpt några G-string badbyxor, det var bara ett exempel.
Du törs erkänna om du har köpt strong-badbyxor. ;)

Toppen