Inga platser till försäljning i Thai First?

simonxyz

New member
Jag har bokat en eurobonusresa med denna sträcka. Hur ska jag tolka följande?

0 platser till försäljning i F

screen-shot-2018-01-20-at-09-11-26-png.72003

och endast 2 sittplatser reserverade (det är jag som har reserverat 1A och 1K)

screen-shot-2018-01-20-at-09-11-44-png.72004

Du skall tolka det som att just nu vill inte Thai sälja några fler förstaklassbiljetter samt att du är den enda som valt säte.

SimonXYZ skrev:USA, jag provade med Hong Kong och Thailand nu och det gav samma resultat.Klicka för att utvidga...

Ok, hur ser det totala bokningsläget ut? Relativt fullt i business?

@Golfkillen summerade läget bra.

OT: min bror skall med samma flight ikväll, den är fullbokat i First senast jag kollade //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji4.png

Jag kollade ExpertFlyer den 14:e och 15:e april. TG600 och TG606 listas som B747-400 men det säljs inte First. Jag kollade seating och platser är blockade i Firstkabinen.

Min gissning är att Thai kommer sluta erbjuda First på rutten från S18 tabellen i slutet av mars och att First stolarna kommer användas med business service.

United.com visar heller ingen First på rutten i april på bonusresor.

Senator skrev:Min gissning är att Thai kommer sluta erbjuda First på rutten från S18 tabellen i slutet av mars och att First stolarna kommer användas med business service.Klicka för att utvidga...

Det var min gissning också. Därav min ursprungsfråga.

Nu är jag verkligen konfunderad. Om jag söker med ITA Matrix via paddan så får jag fortfarande upp First men inte när jag använder datorn. Hur är det möjligt? Säkerställer att bägge sökningarna är identiska.

Nu ser jag vad jag gör för fel. På paddan hade jag INTE kryssat i "Only show flights and prices with available seats". Det förklarar saken.

Back