Efter en weekend i Paris gick resan hem till Stockholm med AF1062 (JOON).
Redan på utresan hade vi fått prova på den ekologiska-all vegetarian-maten i economy.
På utresan fick vi den serverad i en blå "väska" och igår på hemresan i en lila "väska".
Undrar dock om någon arkitekt/designer/kock av denna "måltid" verkligen smakat på den?
Tyvärr har jag inga bilder - tänkte inte att vi skulle bli dåliga!
Vi serverades:
- en quinoa [stavning?] -blandning som var nästan smaklös och platt
- en slags fralla med grillade grönsaker - även denna smaklös och ett bröd som knappt hunnit in i ugnen förrän det måste ha tagits ut. Färg: grå!
- en mango juice - helt ok - men var det 0,5 dl?
- en supertorr torkad "bar" med nötter
Bad att få en Coca-cola, men "sorry we've run out of sodas"!!!? (från Paris???) så det blev vatten.
Igår kväll började vår dotter klaga över magont och i natt kom diarén.
Både jag och min fru har sedan i natt haft magknip :- (
Nej, vi hade inte ätit något före avresan som skulle kunna vara en alternativ tänkbar anledning...
Så, en VARNING till er som ska med AF (JOON) - se upp med deras små-väskor och maten som serveras däri. Lita på er näsa och era smaklökar!
Redan på utresan hade vi fått prova på den ekologiska-all vegetarian-maten i economy.
På utresan fick vi den serverad i en blå "väska" och igår på hemresan i en lila "väska".
Undrar dock om någon arkitekt/designer/kock av denna "måltid" verkligen smakat på den?
Tyvärr har jag inga bilder - tänkte inte att vi skulle bli dåliga!
Vi serverades:
- en quinoa [stavning?] -blandning som var nästan smaklös och platt
- en slags fralla med grillade grönsaker - även denna smaklös och ett bröd som knappt hunnit in i ugnen förrän det måste ha tagits ut. Färg: grå!
- en mango juice - helt ok - men var det 0,5 dl?
- en supertorr torkad "bar" med nötter
Bad att få en Coca-cola, men "sorry we've run out of sodas"!!!? (från Paris???) så det blev vatten.
Igår kväll började vår dotter klaga över magont och i natt kom diarén.
Både jag och min fru har sedan i natt haft magknip :- (
Nej, vi hade inte ätit något före avresan som skulle kunna vara en alternativ tänkbar anledning...
Så, en VARNING till er som ska med AF (JOON) - se upp med deras små-väskor och maten som serveras däri. Lita på er näsa och era smaklökar!