I United-flygplan med en kabin placerar SAS Business-resenärer i United Economy vad gäller?

Är ju väldigt många sträckor där UA och AA konkurrerar. Det sjuka är att AA verkar ha mycket högre tillgänglighet för Business-/First-biljetter med anslutning i USA än UA, trots AA inte tillhör SA medan UA gör det...
 
perhall skrev:Har bokat hur många gånger som helst, blandat Z och J, och alltid fått First inrikes. Visste faktiskt inte ens att problemet fanns, öppnar man upp för ekonomi på anslutning kan man ju tänka sig att det kommer bli allt vanligare... sen är det lite märkligt,flögORD-DFW häromveckan och fick bara snacks och dricka i first,var ändå 2,5 t eller nåt sånt. ORD-LAS Mac'n'cheese och en överdådig efterrätt som ingen orkade äta. Längtade lite till SAS Plus ska erkännas...Klicka för att utvidga...




Räknas väl som under 800miles, trots att det egentligen är precis över gränsen




https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/dining/first.html

Flights between 300-800 miles




You’ll get an “all-in-one” snack bag with a wrapped sanitizer wipe.
 
perhall skrev:Är ju väldigt många sträckor där UA och AA konkurrerar. Det sjuka är att AA verkar ha mycket högre tillgänglighet för Business-/First-biljetter med anslutning i USA än UA, trots AA inte tillhör SA medan UA gör det...Klicka för att utvidga...
Etter endeløs søking frem og tilbake på sas.no klarte jeg til slutt å finne en business smart-routing til Florida over nyttår 23/24 med first innenlands. Det ble OSL-EWR-MCO (med United J) og MIA-EWR-OSL (med AA I).



For andre interesserte: Særlig de sene avgangene EWR-MIA (kl 2037 og utover) ser ut til å ha noe J-klasse og ikke bare E-klasse. I alle fall før jul.



Takk for tipset med å klikke på «info»-markøren for å se billettklasse før booking, jeg hadde nesten gitt opp å finne ut klasse før ETTER gjennomført booking.
 
Back
Top