Senaste nytt

Hyrbilsföretag i Johannesburg?

plover

Medlem
Hej - någon som hyrt där nyligen och kan reka firma ? Åker inovember och de stora nolagen ligger dubbelt upp i pris mot lokala. Tacksam för tips.
 

palmen

Moderator
Vänligen tänk på vad ni skriver i rubriken på en ny tråd. Det finns en bra beskrivning i punkt 2 av forumreglerna vad man bör tänka på.

Att bara skriva "Johannesburg?" blir inte direkt informativt och väldigt svårt att se vad som egentligen efterfrågas. Av den anledningen har rubriken ändrats.

/Moderator
 

plover

Medlem
Tack P för förtydligandet - jag skall formulera frågan i rubriken framgent. Hittade ett bolag på Booking.com, First Rentals med kontor i P huset på flygplatsen. Någon som provat dem och vill dela medsig ?
 

bnr

Medlem
Åker också dit i nov. Har tidigare hyrt på Sixt.
Gjorde en bokning på Sixt för några månader sedan, landade på typ 12k för 21 dagar. Kollade igen för ett par veckor sedan och då var det 3k billigare för samma hyresperiod.

Ett tips är att boka något flexibelt hos någon av de stora och hålla koll på priserna som jag gjorde, de kanske rör på sig på ett sätt som gör det OK att boka genom någon av de stora.

Följer tråden... intressant att veta om det finns någon lokal firma som är pålitlig.
 

Juancarlos

Medlem
Jag har hyrt på first de gånger jag varit i Kapstaden. Första gången hyrde jag på Sixt som representeras av first åtminstone i Kapstaden andra gången direkt av first. Har funkat bra.
 

plover

Medlem
Tack, blev ändå Avis till sist då jag shoppat runt lite, ringde in en bokning och det var en mycket alert och kunnig säljare som ordnade allt. Bra pris också :)
 
Toppen