Senaste nytt

Hyrbilsbokning genom SAS.se

CMH

Medlem
Hej alla BC:are,

Nu är det så att jag ska till Italien nästa vecka och råkar vara under 25 vilket ofta innebär att hyrbil kan bli något dyrt... När jag går genom Rentalcars eller EasyCar kostar 11 dagar ca 6,000 SEK, men när jag går genom SAS.se (genom "Köp tilläggstjänster för en ännu bättre resa") och väljer uppe i menyn att jag är 24 får jag priser från 3,000 SEK.

(1) Det jag undrar över är huruvida young driver inkluderas i detta pris eller inte, har någon här någon erfarenhet? Anledningen till min fundering är att priset inte ändras oavsett om jag väljer 19 eller 30 som ålder. Tycker det inte riktigt framgår...

(2) Noterade att priserna på hyrbil jämfört med igår gick upp ca 2,000 SEK, har det något att göra med att det är mindre än en vecka kvar till avgång?

Detta råkar vara min första tråd så om den hamnar fel eller är besvarad i befintlig tråd får tråden gärna stängas/tas bort. Jag ursäktar på förhand.
 

Berglund

Medlem
Tycker det inte riktigt framgår...
Det kan lika gärna vara att SAS webbsida är för dåligt programmerad så att den inte skickar vidare all information. Det hade tyvärr inte förvånat någon.

(2) Noterade att priserna på hyrbil jämfört med igår gick upp ca 2,000 SEK, har det något att göra med att det är mindre än en vecka kvar till avgång?
Det kan säkert finnas någon sådan brytpunkt. Annat tänkbart är att det blivit uppbokat. I dessa tider vet man ju inte om man kommer iväg på sina resor. En vecka innan kanske folk känner sig mer säkra på att verkligen komma iväg och då bokar upp exempelvis hyrbil.
 
  • Gilla
Reactions: CMH

CMH

Medlem
Det kan lika gärna vara att SAS webbsida är för dåligt programmerad så att den inte skickar vidare all information. Det hade tyvärr inte förvånat någon.


Det kan säkert finnas någon sådan brytpunkt. Annat tänkbart är att det blivit uppbokat. I dessa tider vet man ju inte om man kommer iväg på sina resor. En vecka innan kanske folk känner sig mer säkra på att verkligen komma iväg och då bokar upp exempelvis hyrbil.

Tack för svar och analys! Slår dem en signal under dagen, annars får det bli dyrt...
 

CMH

Medlem
(1) Det jag undrar över är huruvida young driver inkluderas i detta pris eller inte, har någon här någon erfarenhet? Anledningen till min fundering är att priset inte ändras oavsett om jag väljer 19 eller 30 som ålder. Tycker det inte riktigt framgår...

Med facit i handen ingår inte young driver i det pris SAS redovisar. Åtminstone inte för Avis som jag var i kontakt med.
 

Bati

Medlem
(2) Noterade att priserna på hyrbil jämfört med igår gick upp ca 2,000 SEK, har det något att göra med att det är mindre än en vecka kvar till avgång?

Min erfarenhet är att priserna går upp nära inpå dina hyrdatum, men jag kan inte svara för om det beror på själva tiden i sig, eller utbudet av bilar.
 
  • Gilla
Reactions: CMH
Toppen