Var det uthyrningsfirman som ordnade detta?Uncrate skrev:Som någon skrev gick det dock hyfsat smidigt att via telefon/fax ordna en formell översättning mot $60 NZD.Klicka för att utvidga...
Var det uthyrningsfirman som ordnade detta?Uncrate skrev:Som någon skrev gick det dock hyfsat smidigt att via telefon/fax ordna en formell översättning mot $60 NZD.Klicka för att utvidga...
Ja men via tredjepart. De ringe upp någon auktoriserad översättare och faxade över en kopia på körkortet, i retur fick vi en godkänd översättning efter ca 30 min väntetid.Gus skrev:Var det uthyrningsfirman som ordnade detta?Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Jag vill bara rapportera tillbaka mina erfarenheter om det här. Skaffade IKK i sista minuten då detta krävdes enligt Avis och Hertz villkor. Ingen har tittat på dem hitintills och jag frågade faktiskt på båda kontoren varpå de svarade ”vad ska vi med det till?”.Så ta det för vad det är, men ville dela med mig av erfarenheten.Klicka för att utvidga...
Johan Gott skrev:Rätta mig om jag har fel, men kan det inte vara så att vid den händelse att man blir stoppad av polisen så kan de kräva att få se ett internationellt körkort?Klicka för att utvidga...
nissefalk skrev:Lämnade just tillbaka en Avis hyrbil i Auckland som hämtats i Wellington, lämnade en dag för tisigt och det såg ut som om det då skulle bli en helt annan och mycket dyrare rate, men, damen bakom disken hackade lite och ändrade min rate till något som hette Relocation Rate eller The Grate North rate, istället för 210 NZD för mina 3 dagar kom jag nu ner i 60 NZD för 2 dagar, hade jag inte haft excess reduction så hade det blivit riktigt billigt ner emot 10 NZD.Så, kolla efter denna relocation eller Grate North rate med Avis om ni skall hyra en väg på Nordön, jag har själv tyvärr inte koll på hur man hittar den, sorry.Enligt damen på Avis Auckland så kan man dock inte välja bil det kan bli allt mellan liten upp till en Van.Klicka för att utvidga...
Capa skrev:Om man ska hyra bil i Wellington och lämna tillbaka i Queenstown, hur går man tillväga? Tänkte boka hos Avis via SAS-sidan. Kan man boka och sedan ringa Avis och be dem ordna så att man lämnar en bil på nordön och plockar ut en ny på sydön? Har förstått att man inte får ta en hyrbil över på färjan. Åker man billöst på färjan över då?Klicka för att utvidga...