Enligt M Sverige (tidigare Motormännen) som också är dom som utfärdar internationellt körkort så bör du skaffa ett sådant.Hej alla!
På min RTW i april 2020 kommer jag passa på att spendera några dagar i Japan. Landar på Tokyo Narita och tänker hyra bil. Uppgifterna om huruvida internationellt körkort krävs går isär. Någon med färska erfarenheter?
Inför min senaste tur till Japan (Okinawa) för några år sedan så kollade jag upp det där. Enligt flera, från varandra oberoende, källor hävdades då att du inte kommer att kunna plocka ut en hyrbil utan IDP (läs: att hyrbilsföretaget inte får lämna ut bilen till dig utan att kolla att du har IDP).Hej alla!
På min RTW i april 2020 kommer jag passa på att spendera några dagar i Japan. Landar på Tokyo Narita och tänker hyra bil. Uppgifterna om huruvida internationellt körkort krävs går isär. Någon med färska erfarenheter?
En ny nivå av självplågeri!spendera över 100 mil i en 660cc-minibil.![]()
En ny nivå av självplågeri!
Stämmer. Var på Okinawa 6 dagar 2017. Tvärnobben då varken jag eller sambo hade Internationellt körkort - vid den tidpunkten. Den aktuella hyrbilsfirman i Naha kunde inte lämna ut någon hyrbil. Fick bli en något mer begränsad rundtur på ön med lokala färdmedel pga min ofullständiga researchInför min senaste tur till Japan (Okinawa) för några år sedan så kollade jag upp det där. Enligt flera, från varandra oberoende, källor hävdades då att du inte kommer att kunna plocka ut en hyrbil utan IDP (läs: att hyrbilsföretaget inte får lämna ut bilen till dig utan att kolla att du har IDP).
Det blev så att jag ändå aldrig hyrde någon bil i slutändan, så jag kan inte svara på hur det är av egen erfarenhet.