Senaste nytt

Hur ta sig mellan Detroit Metropolitan Airport (DTW) och centrala Detroit?

jsn

Medlem
Tyvärr verkar Detroit inte vara det mest frekvent besökta stället bland forumets medlemmar men jag försöker ändå:
Hur tar man sig mellan Detorits flyplats DTW och centrala Detroit? Finns det någon buss? Shuttle Bus (jag bor på Crowne Plaza)? Eller är det Uber eller gammeltaxi som gäller?
Har någon här en uppfattning av vad det kostar att åka denna sträcka?

Jag var där sommaren 2013. Då åkte jag gammeltaxi t/r mellan DTW och Hilton Garden Inn Downtown. Kostade runt $45.

Det fanns någon lokal busslinje, men den tog rätt lång tid (över en timme) och inkluderade ett byte, och valdes därför bort.

• Gilla
Reactions: jsn
Brukar förbeställa en bil som med chaufför som väntar på en vid ankomsthallen. Det är väldigt ruffigt i själva centrumet och det känns instinktivt so man bör undvika kvällsprommenader på mörka bakgator. Senast bodde jag på Holiday inn inom promenadavstånd till Cobo center där jag hade mina möteten. På dagen så gick det bra att gå dit, men på kvällen så var det rätt mycket skummisar ute.

I Detroit ska man väl inte bo i centrum.
Länge sedan jag var där men typ 13 Miles norr om centrum blev det bra.

Tack!
Jag har fått rekommendationen från en bekant som bor i delstaten (om än inte i själva Detorit) att bo i Centrum, det är "dough-nut:en" runt centrum som man bör undvika. Frågan är bara hur långt ut denna doughnut går... :confused:

Toppen