Senaste nytt

Hur resonera med upgrade för €0

Ozz

Medlem
Har precis bokat 10 nätter på Hilton Malta i slutet av juni. Jag bokade billigaste alternativet (Queen Deluxe Sea View) och fick i vanlig ordning förslag på några upgraderingsalternativ vilka jag aldrig brukar välja eftersom jag ändå alltid får en uppgradering i de allra flesta av mina bokningar och varför lägga onödiga slantar på en uppgradering.

Bland förslagen idag fanns ett alternativ med uppgradering till ett Executive Marina View för €0 (Spara €50) men "mycket vill ju ha mer" och det känns som att jag "låser mig" vid ett Executive Marina View om jag väljer det.

Hur resonerar ni, hade ni väntat på en bättre uppgradering till kanske en svit eller Executive Sea View vid incheckning med risk (om än liten) att bli utan uppgradering, eller hade ni vald ovan nämnda uppgradering? Kan tillägga att jag är HHD.
 

RonnieK

Medlem
Gör inget. Gratis uppgraderingar är redan förvalt. Ingen uppgradering är dock garanterad och du är inte låst såvida du inte klickar i en uppgradering som kostar pengar.

I nio fall av tio har jag fått "gratis-uppgraderingen" vid incheckning utan att ha gjort något.
 
  • Gilla
Reactions: Ozz

Ozz

Medlem
I nio fall av tio har jag fått "gratis-uppgraderingen" vid incheckning utan att ha gjort något.
Samma här, har på ca 50 stays blivit utan "gratis-uppgradering" en gång och det var på Hilton Charles de Gaulle Airport som vid det tillfället var helt fullt.
 

011430121

Medlem
Jag klickar i när det finns 0 i kostnad, vid incheckningen säger de att de är glada att uppgradera mig till XX rum, har inte en aning om det har blivit uppgradering på uppgraderingen.
Samma sak med bredbandet, de säger att jag har fått ett snabbare Wi-Fi, märker ingen skillnad,
 

jumbooze

Medlem
Jag klickar i när det finns 0 i kostnad, vid incheckningen säger de att de är glada att uppgradera mig till XX rum, har inte en aning om det har blivit uppgradering på uppgraderingen.
Samma sak med bredbandet, de säger att jag har fått ett snabbare Wi-Fi, märker ingen skillnad,
Ibland får man köpa premium och be dem ta bort den me. Det är inte alltid det gör skillnad.
Jag har dock hittat ett hgi i Florida som har ultrasnabbt premium wifi och långsamt vanligt men det är sällan
 
Toppen