För jobbet reser jag mest till mellanöstern och Afrika. Varje resa ger typiskt sett 4 segment och det blir väl i snitt en resa varannan vecka. Dessutom tillkommer en del korta resor inom europa samt semesterresor.
En normal resvecka börjar söndag em eller måndag morgon med en flight till FRA eller AMS och därifrån vidare till slutdestinationen. Oftast blir det Lufthansa eller KLM, men beroende på när flighterna går händer det att det även blir andra bolag inom Star Alliance. Nere i Afrika blir det en del flighter med South African och Kenya Airways för att hoppa mellan länder. Dock hinner jag oftast inte med mer än ett land per vecka, så det blir till att pendla hem till frugan under helgen.
En bra vecka innebär att jag kommer hem under torsdagen, men ofta blir det fredag em eller inte allt för sällan lördag fm. Helger då frugan inte är hemma händer det att man passar på och stannar en dag extra på destinationen. Det är aldrig fel att ligga vid poolen i ett varmt land och slappa en dag istället för att flyga hem till ett kallt Sverige, men det beror även på hur nästkommande vecka ser ut.