Hur lång tid tar det för extrapoäng att trilla in på kontot?

bnr skrev:Så kan det mycket väl vara, säger inte emot digDet är dock ofta skillnad på vad som gäller i teorin och vad som gäller i verkligheten.Klicka för att utvidga...
Precis, och jag har blivit fakturerad årsavgiften och inte ännu fått poängen, vi får se om jag får dom automagiskt när jag betalat....

rausing skrev:Vad är "brytdatum"?Klicka för att utvidga...
Datumet dom bryter för fakturering, du får alltså en faktura på alla köp som bokförts till det datumet från motsvarande datum föregående månad. Då kommer också poängen som du har tjänat in under perioden att överföras till SAS den första måndagen efter detta datum.

11/12 2016 debiterades min årsavgift, fakturan betalades på faktura datum 27/12. Jag har ännu inte fått mina statuspoäng och nu har jag hunnit betala ytterligare en faktura! Någon mer som fortfarande väntar?

jb2731 skrev:11/12 2016 debiterades min årsavgift, fakturan betalades på faktura datum 27/12. Jag har ännu inte fått mina statuspoäng och nu har jag hunnit betala ytterligare en faktura! Någon mer som fortfarande väntar?Klicka för att utvidga...
Denna tråd handlar om de extrapoäng man får när man handlar med sitt Amex.

Antar att din fråga rör Amex elite och de 20k baspoäng man ska få? I så fall skulle jag kontakta Amex då det verkar som om detta fallit bort för dig. De brukar vara bra på att fixa detta relativt snabbt när det hänt för andra.

palmen skrev:Denna tråd handlar om de extrapoäng man får när man handlar med sitt Amex.Antar att din fråga rör Amex elite och de 20k baspoäng man ska få? I så fall skulle jag kontakta Amex då det verkar som om detta fallit bort för dig. De brukar vara bra på att fixa detta relativt snabbt när det hänt för andra.Klicka för att utvidga...

Ok,Tack!

Pratade nyss med amex kundtjänst och dom sa att dom hade tekniska problem med statuspoängen men jobbar med problemet!

En kollega behöver få in sina 20k för Elitekortet i dag för att hänga kvar vid EBG. Betalade det redan i december. Går bra nu.

palmen skrev:Denna tråd handlar om de extrapoäng man får när man handlar med sitt Amex.Antar att din fråga rör Amex elite och de 20k baspoäng man ska få? I så fall skulle jag kontakta Amex då det verkar som om detta fallit bort för dig. De brukar vara bra på att fixa detta relativt snabbt när det hänt för andra.Klicka för att utvidga...

Igår kom mina 20000 statuspoäng in på kontot med datum 20/11 2016!!!

Är det någon mer som tycker poängflödet på på eurobonussidorna känns väldigt ospecifikt?

Står ex "Amex Reward Sweden 21588". Men har ingen aning om det är poängen för att jag signade upp mig på SAS Amex Premium eller om det är ett av mina stora köp?

Fast amex poängen klumpas ju ihop hos amex innan dom för över dom till EB.

Så om du kollar på din amexsida så kan du få speciserat vad som get vilka EB poäng

Andreas Ekman skrev:Fast amex poängen klumpas ju ihop hos amex innan dom för över dom till EB.Så om du kollar på din amexsida så kan du få speciserat vad som get vilka EB poängKlicka för att utvidga...

Tack! Får ta och kika där så fort jag lyckas återställa mitt lösenord till dom (vilket förövrigt verkar helt omöjligt )

Back