Hur kan "Priority Pass lounger" löna sig?

PP tillgång till Restauranger var fantastiskt. En riktig frukost istället för en medioker buffe i Qantas loungen (förutom barista kaffet som alltid är bra). Tyvärr har AmEx Australia också tagit bort det i år.

Flyger en hel del EasyJet och Norwegian när jag tar mig runt i Europa, då tycker jag PP kommer väl till pass. Gatwick har bra PP lounger och Äventyrsloungen i CPH gillar jag, oftast lugn och med trevlig utsikt. Skall väl tillägga att jag skruvat ner förväntningarna på lounger (med några få undantag), det handlar om att få lite lugnare akustisk miljö, undvika flygplatsens allmänna wifi, få i sig en bärs eller kaffe beroende på biorytm och en dusch vid behov.
 
Jönsson skrev:Det kan ändå vara bekvämt med PP på flygplatser som saknar allianslounger.Klicka för att utvidga...


Ja det tyckte jag också när jag skaffade kortet. Men när man nekas att komma in pga platsbrist på så många platser är det ju inget att ha.
 
Alf skrev:Ja det tyckte jag också när jag skaffade kortet. Men när man nekas att komma in pga platsbrist på så många platser är det ju inget att ha.Klicka för att utvidga...
Så kan det så klart också vara.
 
ACervin skrev:PP tillgång till Restauranger var fantastiskt. En riktig frukost istället för en medioker buffe i Qantas loungen (förutom barista kaffet som alltid är bra). Tyvärr har AmEx Australia också tagit bort det i år.Flyger en hel del EasyJet och Norwegian när jag tar mig runt i Europa, då tycker jag PP kommer väl till pass. Gatwick har bra PP lounger och Äventyrsloungen i CPH gillar jag, oftast lugn och med trevlig utsikt. Skall väl tillägga att jag skruvat ner förväntningarna på lounger (med några få undantag), det handlar om att få lite lugnare akustisk miljö, undvika flygplatsens allmänna wifi, få i sig en bärs eller kaffe beroende på biorytm och en dusch vid behov.Klicka för att utvidga...
Jag var just på LGW södra, förra veckan och 15gbp till frukost på restaurangen var en bra grundplåt
 
Jönsson skrev:Det kan ändå vara bekvämt med PP på flygplatser som saknar allianslounger.Klicka för att utvidga...
Ja helt klart värt ett PP kort om man flyger inom ekonomi inom Europa. Man kommer aldrig upp i GOLD status på ekonomi inom Europa, om man inte flygpendlar vill säga. Att käka på flygplatser är normalt sett dyrt. För min del, värdefullt, utnyttjas till max.
 
Hittar ingen bättre tråd att posta i: Jag har ett PP som jag fick med ett AMEX Gold. Det kortet har jag sagt upp för ett bra tag sedan, men PP-kortet verkar gälla i tre-fyra år och min "status" uppdateras om ett år. Jag ser inget om att mitt PP skulle vara inaktivt utan bara utgångsdatum nästa år. Det fysiska kortet är svart. Tror ni det fortfarande kan användas? Och får man ta med gäst på PP-kortet?
 
Jonkandonkan skrev:Hittar ingen bättre tråd att posta i: Jag har ett PP som jag fick med ett AMEX Gold. Det kortet har jag sagt upp för ett bra tag sedan, men PP-kortet verkar gälla i tre-fyra år och min "status" uppdateras om ett år. Jag ser inget om att mitt PP skulle vara inaktivt utan bara utgångsdatum nästa år. Det fysiska kortet är svart. Tror ni det fortfarande kan användas? Och får man ta med gäst på PP-kortet?Klicka för att utvidga...


Om det fungerar kommer du få en faktura i efterhand. Dina förmåner är knutna till vad som står i systemet, inte vad som står på kortet.
 
stare skrev:Ja helt klart värt ett PP kort om man flyger inom ekonomi inom Europa. Man kommer aldrig upp i GOLD status på ekonomi inom Europa, om man inte flygpendlar vill säga. Att käka på flygplatser är normalt sett dyrt. För min del, värdefullt, utnyttjas till max.Klicka för att utvidga...
Håller med 100%

Jag flyger för lite och med för lite SAS för att ett Amex ska vara intressant.

Flyger med norwegian för priset skull.



Sitter i munchens air France lounge. En av 3 som man har via loungekey.

Tror jag har fem besök i år. Väldigt bra förmån för att framföe allt slippa allt folk och trängsel.
 
Back
Top