Senaste nytt

Hur hittar ni business eller first till Asien nuförtiden?

mmarcuss

Medlem
Hej hopp!

Det verkar ju svårare än nånsin att hitta business resor, verkar vara mer eller mindre omöjligt de "gamla" vägarna som jag brukade använda förr - ringa SAS eller kolla United.

Har läst mig till vad ni verkar använda nu, har testat awardfares och chatflights. Awardfares stämmde inte för mig - hittade några biljetter men de finns inte när jag kontrollerar via SAS.

Försöker hitta resor till Bangkok med utresa från Sep t.om Nov med hemresa efter 2 mån för 2 pers i business, men har aldrig varit så svårt som nu. Tittar även på Sydafrika men verkar klurigt där med.

Vad är "tricket" just nu?
* Måste man köra ngn form av bevakning någonstans?
* Läst att man kan köra Lufthansa ekonomi och sen försöka uppgradera via deras kundtjänst till First?
* Eller man kan bjuda på Business hos SAS - boka ekonomi först. Eller att man överlag kan försöka ha is i magen och boka sent?

Nån som kan hjälpa en gammal räv som varit ifrån gamet i ett par år? Sitter här med utgående poäng och ingen att boka.

Awardfares stämmde inte för mig - hittade några biljetter men de finns inte när jag kontrollerar via SAS.

Hade du rätt inställinigar?
1.PNG

I övrigt kan jag bara rekomendera Awardhacks för Star sökningar, samt Award Planner/Awardhacks för SAS Longhaul.

Toppen