Senaste nytt

Hur flyger man till Shanghai från Sverige under Covid?

Jag hittade Air China från Frankfurt till Shanghai 28 augusti och försöker få Air China att boka om mig GOT-FRA-PVG men de vill inte. Är de inte skyldiga att boka om mig till detta?
Ursprungligen var det GOT-ARN-PEK-SHA

Jag hittade Air China från Frankfurt till Shanghai 28 augusti och försöker få Air China att boka om mig GOT-FRA-PVG men de vill inte. Är de inte skyldiga att boka om mig till detta?
Ursprungligen var det GOT-ARN-PEK-SHA

Har läst i tråden men osäker på hur orginalbokningen såg ut, så svårt att vägleda. Även om du är din fulla rätt så är det antagligen en tämligen seg process att hävda sin rätt mot Air China i vanliga fall, att göra det under pandemi-förhållanden är nog ännu svårare.

Original bokning
GOT - ARN SK 162
ARN - PEK CA 912
PEK - SHA CA

Ändrat till

FRA - PVG. CA 936

De anser inte att de är ansvariga för att ta mig från Göteborg till Frankfurt. Kan jag anmäla dem och åberopa EU förordningen om passagerares rättigheter?

Jag tror inte att de tillåter transfer i Hong Kong.
Har hittat Warszawa- Tianjin med LOT 1 september. Jag vet inte om den rutten blir inställd ibland?
Sedan måste man ju få kinesiska ambassaden i Warszawa att ladda upp koden man behöver.
Det skall gå bra att transitera i HKG om du är incheckad vidare och kommer från EU.

Toppen