Senaste nytt

Hur får jag bäst utdelning av 100 000 EB poäng?

Galapetter

Ny medlem
Hej! Jag skulle vilja få bästa möjliga utväxling av 100 000 poäng som jag fått i samband med ett partnerssamarbete. Dessa gäller i 5 år och jag undrar hur jag kan få allra bäst utbyte av dessa. Jag har SAS Eurobonus Mastercard Premium och är det så att bästa utfallet är att när jag fått möjlighet att boka bonusresor World wide i Economy men åka i business? Tacksam för all input. Vill förtydliga att jag inte vill nyttja dessa till hotell, hyrbilar och liknande, endast till resor.

Viktigt skillnad mot vad du skriver är att om du når högsta nivån på FlyPremium så bokar du business och betalar poängpriset för economy. Du kan inte boka economy och biljetten ändras till business. Och det är viktigt för att tillgången på platser i business är väsentligt färre.

Men kommer du dra in 100k poäng till från dess att du fick de första 100k? Annars når du inte högsta nivån. Skaffa ett Amex Elit annars och spendera 150kSEK under innevarande kalenderår så får du en voucher som kan ge en resa för halva poängpriset. Voucher gäller inom SkyTeam, FlyPremium gäller bara SAS.

Ska vi vara lite tråkiga...
Läs, läs, läs, forska, läs lite mer och fråga lite och sen läs ännu mera på forumet.
Då får du värde, du har iaf 3 år på dig att förstå hur du bäst använder dom.

Vill man inte göra det finns det tjänster som kan hjälpa en använda poängen för att boka.

Toppen