Senaste nytt

Hur "crappy" är Thai i Business på deras 777-300ER? [semi-live]

mischadee

Medlem
Det har talats en del på forumet den senaste tiden om att Thai verkligen har gått ner sig gällande deras service och hårdvara, speciellt på deras 777-300ER flygplan. Jag har det stora "nöjet" att testa detta ikväll när jag flyger hem till Stockholm via Köpenhamn. TG950 ser ut att vara helt slutsåld också sånär som på en ynka plats i Business så räknar med helt smockad kabin. Mat valde jag i förväg på Thais webb för säkerhets skull även om det inte fanns mycket att välja mellan. Ingen book the cook eller liknande som de hade förr utan endast val av de rätter som redan finns på menyn.

Alla mina Thai Baht är slut förutom de sista 300 som jag sparar till en fotmassage. Så lika bra att dra ut till flygplatsen tidigt. Rapporten kommer således även innehålla en ganska ingående sektion om flygplatsupplevelsen och såklart allt loungehäng.

Bear in mind att jag inte är en van skribent av dessa typer av rapporter men jag ska göra mitt bästa och ska också försöka ta några fina bilder.

OBS! Detta är hemresa med awardbiljett bokad med en 241 voucher. Hitresan gjordes med EVA air så något bra fick jag ut av vouchern i allafall ;).

Yes tack. Jag har testat alla förut men det var några år sedan. Kommer ha mycket gott om tid så planerar att testa alla loungerna minst två gånger. Är lite av en flygplatsnörd så har inget emot att hänga på flygplatsen länge .
Hvor tidligt kan du komme ind paa airside?

Fint, jeg havde gjort det samme. Du er heldig at det er TG, idet man kan checke ind meget tidligt fra deres hub. Havde det f.eks. vaeret TK havde du maatet vente til hoejst 3 timer forinden?

Vi har gjort det omvända. Provade TG951 förra vecka och flyger hem med Eva Air om 5 dagar. Vår TG flight var också helt slutsåld par veckor innan, samtliga bokningsklasser helt nollade i expert flyger. Pratade med gate personalen i CPH som sa att thai flighter brukar vara helt slutsålda (om man nu vågar lita på det). Vår upplevelse av TG951 var helt ok. Dock sliten kabin, men bra käk och helt ok service. Blir spännande att läsa vad du tycker.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag flög ju nyligen från Paris till Bangkok med Thai och den 777-300 maskinen upplevelse jag inte som särskilt sliten.
Även service och mat var helt ok även om Eva air är bättre. Fast från Europa var det ett dagsflyg så nog mer mat än om det är ett nattflyg som Bangkok till Köpenhamn.
Edit: De serverade en kyckling sate som var alldeles för torr. Hade kommit med frusen från Bangkok och sedan uppvärmd. Annars var maten bra.

Last edited:
Sådär. Nu var man framme. Så skönt att Thai erbjuder Premiumservice vid incheckning, säkerhetskontroll och passkontroll. Sedan blir man dumpad rätt ner till loungen. Me like. Tror det tog 5 minuter curbside till Airside.
20230211_133048.jpg

20230211_133435.jpg

Last edited:
Okej. Anhalt 1 avklarad. Thai Prestige lounge.

Denna lounge är stor med mycket valmöjligheter till att sitta ner och vila. Den kändes lugn och trevlig. Utbudet av mat var riktigt bra faktiskt med allt från Phad Thai, dumplings till vårrullar och en bar där de gör en nudelsoppa på beställning. De har även två bemannade baren där man kan beställa drinkar och kaffe. So far I am impressed.

Nästa anhalt blir SilverKris Lounge.

20230211_134256.jpg

20230211_135732.jpg

20230211_134901.jpg

20230211_135913.jpg

Toppen