Senaste nytt

Hur bokar jag och betalar för en award hos America Airlines?

Maja

Medlem
Nu har jag vänt och vridit på detta, testat olika webbläsare, försökt boka via appen, men fastnar på sista steget när jag ska betala skatterna. Det står nämligen USA som land och när jag klickar på att byta till Sweden så blir jag tillbaka kastad till startsidan och så börjar det om.

Skärmavbild 2021-11-13 kl. 12.32.58.png
Jag har börjat om och lagt in Sweden

Skärmavbild 2021-11-13 kl. 12.33.15.png
När jag sedan kommer till detta läget så står det ändå United States. Klickar jag på Change country / region och väljer Sverige så blir jag bara tillbaka slussad till startsidan och får börja om.

Har testat att gå via appen, men får samma problem där när jag det kommer till betalningen och blir slussad till startsidan på webben fast via appen. Själva appgränssnittet försvinner i det läget och webbsidan via appen lägger sig över.

Så hur bokar jag och betalar för en awardbiljett via aa.com?
 

Maja

Medlem
Har du prövat genomföra betalningen med att bara låta det stå USA?
Nej, det har jag inte gjort.

Men testade nu och kunde fylla i Europa (som om det var under militärtjänst under val av delstat) och det gick vägen.

Tror alltid att det inte går igenom när jag hamnar i det här läget att jag inte ens kom mig för att testa. Tack för tipset.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Tycker Americans hemsida har blivit dålig på senaste tiden - i synnerhet när de gick över till Amadeus för Europa. Men tråkigt att även award bookings verkar ha problem. Ibland undrar man om American vill ha kunder i Europa..? :(
 
Toppen