Senaste nytt

Hur billigt kan jag få Köpenhamn-Florida med Star Alliance under 2018?

Jag behöver åka från Köpenhamn (Malmö funkar också) till Orlando i oktober/november 2018. Jag kommer att ha hyrbil så det är inte så viktigt att jag flyger just till Orlando, det mesta i Florida, förutom Key West, hade funkat. Jag kan även ta en envägshyra och då funkar open jaw också. Jag har hittat MYCKET billiga biljetter (ca 3000 SEK med 1 incheckad väska) till Orlando med British Airways/American Airlines. Dock hade jag hellre åkt med Star Alliance eftersom jag har status där och förr eller senare måste jag tjäna ihop så jag får guldkortet förnyat. Min fråga är, tror ni det är möjligt att jag någonsin hittar biljetter med Star Alliance, som inkluderar 1 incheckad väska och ger minst 50% intjäning till Aegean Miles+Bonus, för mindre än 4000 SEK?

Ursäkta, jag vill dubbelkolla.
Var sökte du priset med American Airlines/British Airways till Orlando för 3.000 SEK?
Om det var på ITA Matrix och avreseort Köpenhamn, finns det risk att det var i DKK.

Sas har väl ofta kampanj för ca 3500 till miami? Det ger väl mer än 50% fortfarande?
Ja, jag hade hoppats på att jag skulle kunna hoppa på någon now-or-never-deal till Miami (då kan man ju även satsa på Plusgrade och gate upgrade), men jag misstänker att det inte blir så värst billigt längre om man ska checka in bagage.

Toppen