Det är baksidan med SAS boarding kort då flera flygningar kan stå med på samma kort och man vet alltså inte exakt vad som är inlagt på respektive flyg. Får man ett boardingkort per flyg är det mycket lättare att notera om SK*G/SK*S/SKP saknas. Det hjälper förstås inte alltid i alla fall, men några gånger har jag kunnat hojta till och fått det fixat och därmed sluppit skicka in till retroregistrering.agehall skrev:Det är nog mer tur än skicklighet. Själv ska jag strax retroregistrera min senaste FRA-LOS. LH-flighten ARN-FRA har dykt upp, men den andra delen, som även den var på samma boardingkort, har inte dykt upp än.Klicka för att utvidga...
Martin Andersson skrev:Ok, ja det tar ju onekligen bort en del av finessen om man inte får några extra poäng.Jag skall nog ändå prova att lägga ett "skambud" för uppgradering av hemresan. Undrar om man kan "vinna" en executive-plats med ett bud på 50 E, vad tror ni?Klicka för att utvidga...
Martin Andersson skrev:Tyvärr fick jag heller inga Eurobonuspoäng på resan, inte ens retroregistrering verkar funka.Klicka för att utvidga...
henke12 skrev:Någon som vet om man kan pre-seata? Lyckas nämligen inte få upp bokningen på varken LOT eller LH's hemsida..Klicka för att utvidga...
Jag skulle valt TAP, Lufthansa har haft lite bättre mat men i övrigt är det ingen större skillnad i ekonomi. Jag tycker det är skönare med bara ett byte (om man inte jagar miles eller segment).rstenelo skrev:Kanske finns en annan tråd, men hittade inte den - någon som har erfarenhet av TAP longhaul? Ska till Recife snart och funderar på om jag ska boka raka vägen CPH-LIS-REC, eller är det värt omvägen med t ex Lufthansa till Sao Paolo? ska flyga ekonomi....Klicka för att utvidga...
Per N skrev:Vi är ett antal personer som regelbundet använt TAP i mer än 10 år för resor till Brasilien. Planen mellan Stockholm och Lissabon är av äldre typ och lite slitna. Från Lissabon till Brasilien är det nya fräscha plan. Maten som serveras ombord är ibland ok men oftast dålig. Förväntar man sig att kunna dricka flera enheter vin eller öl ombord så glöm det. Starkare drycker är helt borta sedan ett antal år tillbaks i tiden. Kort efter start meddelar man i högtalarna att "enligt Portugisisk lag får vi bara servera en begränsad mängd alkohol". Vi har upplevt servicen ARN-LIS som lite bättre än den mellan Lissabon och Brasilien. Du får en eller max två chanser att beställa dryck. När matserveringen är slut är det färdigbeställt. På frågan om det är värt omvägen med Lufthansa så tycker jag inte det. En av mina kamrater har valt det alternativet pga den usla servicen på TAP men väger man in antalet extra flygtimmar så förordar jag TAP. Har man inget intresse/behov av att förgylla flygtiden med några öl eller andra alkoholhaltiga drycker så är TAP ok. Vill man som jag förgylla semesterkänslan med något gott att dricka så får man göra som i tidernas begynnelse, köpa med sig något från Taxfree.Klicka för att utvidga...