Hej, tänkte dela med mig av hur tråkiga Amex är i sitt bemötande av en lojal kund. Det började med att jag efter att ha läst många bra trådar här i forumet om vilka kort man bör ha (tex SAS Eurobonus Amex Elite) om man reser en del och har en hyfsad spend. Jag har varit en trogen kund till Amex i 14 år (2010) och haft lite olika kort, från det gröna till Platinum och tillbaka till Guld och har alltid betalat mina fakturor med en årlig spend på +300tkr. Nu tänkte jag att uppgradera till Elite men då kampanjen på att få Eurobonus-poäng skiljer sig åt om man redan är en kund eller ej. Kontaktade Amex med förhoppningen om att någon tycker att det är både smartare och billigare att behålla en lojal bra kund än att skaffa nya, och att de skulle ge samma erbjudande till mig på 15000 EB-points. Men, icke. De skrev tydligt och klart att de hellre släpper mig som kund (och jag skaffar ett SAS EB Premium och flyttar allt till Mastercard) än att visa goodwilll.
Är det någon annan som råkat ut för liknande? Finns det någon som har några tips på hur man kan hantera detta? Vill gärna ha Elite då jag kommer att börja resa mer i mitt jobb...
Brukar det finnas bättre uppgraderingskampanjer som kommer ibland?
Tack på förhand,
John
Är det någon annan som råkat ut för liknande? Finns det någon som har några tips på hur man kan hantera detta? Vill gärna ha Elite då jag kommer att börja resa mer i mitt jobb...
Brukar det finnas bättre uppgraderingskampanjer som kommer ibland?
Tack på förhand,
John