Senaste nytt

Hur är det att flyga med Norwegian?

vicce

Medlem
Flugit Norwegian mellan Göteborg-Stockholm i en splitter ny B738 med den nya interiören. Trevligt, rent och snyggt, samt trevlig personal.

Håller dock inte med SocialAdept att det skulle vara bättre än Malmö Aviation. På Malmö kostar det egentligen inget extra att få något litet att äta, ta med bagage osv.

När du bokar din biljett på deras hemsida, brukar det stå om turen du bokar har WiFi eller inte.
 

jG_

Medlem
Jag har flugit en hel del Norwegian LLA-ARN-LLA, och har aldrig upplevt några större problem. Boardingen tar lite längre tid på ARN, och så får man ingen frukost. Men tycker deras nya 737or är riktigt trevliga, med internet och i min mening bättre benutrymme än SAS 737or (vet inte vilken seat-pitch det är, men tidningsfickan är placerad ovanför bordet vilket lämnar mer plats till benen).
 

Spersboda

Medlem
Flyger mkt med Norwegian. Tyvärr slarviga med tidshållning och håller nästan aldrig tiden, mkt irriterande vid morgonflyg då man är sen till mötet.

Ser man till flyget är Norwegians produkt lika "bra" som SAS monkey, dvs du får en flygstol till ett konkurenskraftigt pris, varken mer - varken mindre. Många av planen är nya och bekväma. WiFI är perfekt för att kolla mail och surfa på mobilen vid kortflyg.

Jag tror Norwegian kan bli en allvarlig konkurrent till SAS, för oss affärsresenärer som (måste) prioriterar ett billigt pris vinner alltid Norwegian jämfört med SAS.

Cabin Crew känns mkt juniora jämfört med SAS, men känns ändå välutbildade.
 

henke12

Medlem
Det är ju ett lågprisflyg så förvänta dig inte generell *A komfort. Med det sagt skulle jag däremot påstå att de håller snäppet högre nivå än andra lågprisflyg som Malmö Aviation och speciellt RyanAir.

Det är nog första gången jag ser någon nämna flygbolagen MA och Ryan i samma mening....
 
Toppen