Senaste nytt

Hotels by SAS

bankb

Medlem
Provade för första gången att boka en ett par hotellnätter för mina kommande tjänsteresor via hotelsbysas. Fick inte en enda bokningsbekräftelse utskick av tre bokningar. Letar förfullt efter kontaktuppgifter för att be om hjälp för att se vad som gått fel. Men lyckas inte alls.

Är det någon som provat tjänsten och råkat ut för samma sak?
 

KalleSus

Medlem
Är det bokningssamarbetet med Hotels.com via SAS hemsida du talar om?
Då är det Hotels.com som du ska kontakta, och deras kundtjänst kan åtminstone nås via hotels egen hemsida (mailbaserad med formulär att fylla i dock, ej telefon, vad jag kan se)
Jag har använt mig av den här bokningen ett flertal gånger och aldrig haft några problem, vare sig med att få bokningsbekräftelse eller att få in EB-poäng i hyfsat god tid.
 

bankb

Medlem
Är det bokningssamarbetet med Hotels.com via SAS hemsida du talar om?
Då är det Hotels.com som du ska kontakta, och deras kundtjänst kan åtminstone nås via hotels egen hemsida (mailbaserad med formulär att fylla i dock, ej telefon, vad jag kan se)
Jag har använt mig av den här bokningen ett flertal gånger och aldrig haft några problem, vare sig med att få bokningsbekräftelse eller att få in EB-poäng i hyfsat god tid.

Japp, bokade via sidan hotelsbysas.com men där finns det ingen kontaktinfo. Får försöka kontakta hotels imorgon.

Vill inte riktigt göra nya bokningar om det blir dubbelt. Tack för tipset.

Har du fått bekräftelse direkt när du bokat?
 

squeezen

Medlem
Provade för första gången att boka en ett par hotellnätter för mina kommande tjänsteresor via hotelsbysas. Fick inte en enda bokningsbekräftelse utskick av tre bokningar. Letar förfullt efter kontaktuppgifter för att be om hjälp för att se vad som gått fel. Men lyckas inte alls.

Är det någon som provat tjänsten och råkat ut för samma sak?
Har bokat ett par gånger. Fått bekräftelse direkt båda gångerna. Poängen har varierat i tid innan de kommit in dock.
 
Samma sak hände mig, bokningen gick igenom i torsdags men ingen bokningsbekräftelse via mail. Precis som du säger var det något tekniskt strul med just mailutskicket, bekräftelsen kom igår.
 

Olle16

Medlem
Skickar iväg en fråga i denna tråd;

Har ett gäng nätter bokade genom Hotelsbysas för att maximera eurobonuspoängintjäningen framöver.

Om nu SAS skulle antingen rekonstrueras eller till och med gå i konkurs, är det bäst att i dagsläget boka av dessa vistelser(där vissa redan är betalda) eller ligger bokningarna(och pengarna) på något vis skyddade genom Hotels.com?

Tacksam för svar.
 
Toppen