Senaste nytt

Hotell tips i Montreal

Canadien

Medlem
Någon som har tips på hotell i Montreal ?samt i vilket område bör man bo?
Vill du bo på kedjehotell eller Boutique?
Novotel Downtown ligger bra till för shoppingstråket St Catherine.
Vill du ha mer pub/restaurang/uteliv så är 'Quartier Latin' kring rue St Denis söder om Sherbrooke trevligt. Studenttätt längs hela Denis även norrut med en hel del bra restauranger.

LHotel på St Jacques är prisvärt och bra.

Jag skulle hålla mig borta från att ha på mig en Toronto Maple Leaves-tröja men annars är Montreal överlag säkert, finns en del shady areas öster om St Denis men inget extremt.

Den lilla Chinatown är kul att besöka också.
Det är en väldigt walkable stad och tunnelbanan är smidig och säker ifall man behöver ta sig lite längre sträckor.
 

rvarttinen

Medlem
Har bott på Westin och W - personligen skulle jag rekommendera Westin då de dels har en utgång mot gamla stan och dels är rummen bra och rymliga. W är kul, men om du inte har ett rum häftigare än standard så är designen lite väl (till och med för mig :) ) då duschen har en klar glasvägg ut mot resten rummet. Ok, om du bor där själv, men ... Servicen på W är ett par snäpp bättre också även om Westin är väldigt bra.
Westin har dessutom en bra frukostbuffé.

P.S. W har en egen entré till Underground City (RÉSO) - Go! Montreal Tourism Guide
 

mha321

Medlem
Haft mycket goda erfarenheter på Sofitel, men det var ett par år sedan. I samma veva trista men ok erfarenheter från novotel.

Delta provade jag i somras på marriott poäng. Också helt ok. Trevlig lounge.

Slutligen några år på Bonaventure. Kul med utomhuspool på vintern. Helt ok rum om man får ett renoverat, annars väldigt trött. Ingen lounge efter det att de lämnade Hilton.

Om du ska vara där på vintern kan det finnas en poäng att ta ett som har nära eller inomhus till underground city. Spelar mindre roll på sommaren. Var i stan i övrigt beror nog mycket på vad man är ute efter...
 

fred80

Medlem
Nån som varit i Montreal nyligen och har tips på hotell? Jag är ute efter ett hotell som har en trevlig hotellbar.
Då jag reser själv så har rummet inte så stor betydelse mer än det en rent och snyggt hotellrum alltid uppskattas.
 
Toppen