Senaste nytt

Hotell San Francisco

Bumpar tråden. Spontanbokade en resa till SFO vid månadsskiftet feb/mars. Tips på områden/hotell? Kikat på Fisherman's Wharf och området runt Union Square som verkar ha en hel del ok hotell. Budget runt 2k/natt och gärna rum med två separata sängar. Frukost behöver inte ingå men såklart trevligt om det skulle göra det.
Nu är det länge sedan jag bodde eller vistades inne i centrala San Francisco. Men området runt Union Square ska ha gått ner sig ordentligt på senare år med mycket uteliggare och allmänt suspekt folk. Tidigre höll dessa personer till 2 kvarter längre bort.

Intercontinental Mark Hopkins är kul högst upp på kullen, även IC nere i stan vid Moscone Center är bra, men risk att de är utanför din prisbudget. Har även bott på Hilton vid China Town som jag inte hade något att anmärka på förutom det usla värdet på frukost vouchern man fick.

Jag bor nästan alltid ute vid flygplatsen numera och tar en uber in till stan och tillbaka. Brukar gå att få hotell där för omkring 100$, fördel att bo så långt norrut som möjligt så det blir närmre till stan. Beroende på hur länge du ska vara där och dina intressen kan det vara värt att kanske ta en hyrbil och åka till något annat ställe. Finns massa fina ställen både norrut och söderut beroende på vad man gillar.

Nu är det länge sedan jag bodde eller vistades inne i centrala San Francisco. Men området runt Union Square ska ha gått ner sig ordentligt på senare år med mycket uteliggare och allmänt suspekt folk. Tidigre höll dessa personer till 2 kvarter längre bort.

Intercontinental Mark Hopkins är kul högst upp på kullen, även IC nere i stan vid Moscone Center är bra, men risk att de är utanför din prisbudget. Har även bott på Hilton vid China Town som jag inte hade något att anmärka på förutom det usla värdet på frukost vouchern man fick.

Jag bor nästan alltid ute vid flygplatsen numera och tar en uber in till stan och tillbaka. Brukar gå att få hotell där för omkring 100$, fördel att bo så långt norrut som möjligt så det blir närmre till stan. Beroende på hur länge du ska vara där och dina intressen kan det vara värt att kanske ta en hyrbil och åka till något annat ställe. Finns massa fina ställen både norrut och söderut beroende på vad man gillar.
Läste också det om Union Square. Samtidigt verkar flera hotell i området få bra reviews men kanske är bättre att sikta på något annat område trots allt.

IC såg trevligt ut, vi kan säkert gå upp en del i budget något så det kan ev vara ett alternativ.

Ska kika lite på hotell närmare flygplatsen. Vi är dock där ca 3 dygn så det kanske blir lite drygt att ta Uber fram och tillbaka hela tiden?

Tror inte det blir aktuellt med hyrbil. Som sagt första gången där båda oss som åker så vi lär mest vara inne i stan. Jag ska iofs erkänna att jag har noll koll på vad som finns att se/göra i området så vi får se.

Tack för bra tips!

Läste också det om Union Square. Samtidigt verkar flera hotell i området få bra reviews men kanske är bättre att sikta på något annat område trots allt.

IC såg trevligt ut, vi kan säkert gå upp en del i budget något så det kan ev vara ett alternativ.

Ska kika lite på hotell närmare flygplatsen. Vi är dock där ca 3 dygn så det kanske blir lite drygt att ta Uber fram och tillbaka hela tiden?

Tror inte det blir aktuellt med hyrbil. Som sagt första gången där båda oss som åker så vi lär mest vara inne i stan. Jag ska iofs erkänna att jag har noll koll på vad som finns att se/göra i området så vi får se.

Tack för bra tips!
För 3 dagar skulle jag inte bo vid flygplatsen, det finns absolut inget att göra där av intresse för en "turist".
Titta om det är någon stor mässa på Moscone när ni ska vara där, det påverkar hotellpriser enormt, men kan även bli väldigt billigt när hotellen inser att de inte kommer sälja ut rummen till mäss-besökare.

Från flygplatsen kan man även ta tåg, tar ca 45 minuter in till stan om jag kommer ihåg rätt, men är man två personer så är det inte så stor skillna dmot uber. Tips om du ska ta uber in till stan, det blir väldigt mycket billigare om du hoppar på vid parkeringshuset längst ut vid flygplatståget än att ta från terminalen. Kom ner till ca 20$ istället för 50$ vid flygplatsen.

Bumpar tråden. Spontanbokade en resa till SFO vid månadsskiftet feb/mars. Blir första gången där både för mig och mitt resesällskap. Tips på områden/hotell? Kikat på Fisherman's Wharf och området runt Union Square som verkar ha en hel del ok hotell. Budget inte spikad men någonstans runt 2k/natt och gärna rum med två separata sängar. Frukost behöver inte ingå men såklart trevligt om det skulle göra det.
Jag hade tittat på Marina District. Bodde där själv senast förra vintern. Känns säkert och gångavstånd till mycket turistigt (marinan, Fisherman’s Wharf, Lombard Street, Cable cars, m.m.).

Personligen hade jag undvikit Union Square, det har som nämnts tidigare gått ner sig rejält. Enda anledningen att röra sig där i närheten är för en sandwich på Deli Board på Folsom Street. Magiskt gott, men välj rätt väg dit (läs: gå inte genom Tenderloin) och var beredd på att behöva kryssa mellan tältläger.

Tack för tipsen. Som det ser ut just nu får det nog bli Riu Fisherman's Wharf som ligger på 1900 kr/natt under våra datum inkl frukost och avbokningsbart.

• Gilla
Reactions: LKR
Toppen