palmen
Moderator
Nu är det länge sedan jag bodde eller vistades inne i centrala San Francisco. Men området runt Union Square ska ha gått ner sig ordentligt på senare år med mycket uteliggare och allmänt suspekt folk. Tidigre höll dessa personer till 2 kvarter längre bort.Bumpar tråden. Spontanbokade en resa till SFO vid månadsskiftet feb/mars. Tips på områden/hotell? Kikat på Fisherman's Wharf och området runt Union Square som verkar ha en hel del ok hotell. Budget runt 2k/natt och gärna rum med två separata sängar. Frukost behöver inte ingå men såklart trevligt om det skulle göra det.
Intercontinental Mark Hopkins är kul högst upp på kullen, även IC nere i stan vid Moscone Center är bra, men risk att de är utanför din prisbudget. Har även bott på Hilton vid China Town som jag inte hade något att anmärka på förutom det usla värdet på frukost vouchern man fick.
Jag bor nästan alltid ute vid flygplatsen numera och tar en uber in till stan och tillbaka. Brukar gå att få hotell där för omkring 100$, fördel att bo så långt norrut som möjligt så det blir närmre till stan. Beroende på hur länge du ska vara där och dina intressen kan det vara värt att kanske ta en hyrbil och åka till något annat ställe. Finns massa fina ställen både norrut och söderut beroende på vad man gillar.