Senaste nytt

Hotell i Hong Kong för ett par studenter?

Sunda prioriteringar! :p (är inte 8k / månad som student rätt normalt?)
Självfallet ;) Jo CSN ligger på runt 9k, men jag måste säga att jag föredrar att bo på hostel för 300kr/natt än hotell för det tiodubbla! Kan ha med min ålder och det faktum att jag reser själv att göra..

edit: Är man på riktigt studenthumör finns Ibis Northpoint som brukar ligga på 600-1000 HKD per natt. Du kan få ett dubbelrum på 12 m2 som har en dubbelsäng och ett trångt badrum - men duger mer än väl om man bara vill slagga och lägga resten av tiden på stan. Dock värdelöst om man ska göra något på hotellrummet eller vill ha pool etc.
Det finns just nu en kampanj för ibis Hong Kong Central & Sheung Wan Hotel, med 15% rabatt och fri uppgradering, vilket kan vara intressant.
Special offer hotel offer

Tack för alla svar!

NovotelCentury, Wanchai. "Bra läge och prisvärt",
Er budget kanske räcker till exekutiv med
egen lounge för frukost, afternoon tea och kvällsdrink med riktigt bra småplock.

Schysst, ska kolla närmare på detta!

1500-2000kr per natt är nog mer än vad de flesta studenter kan lägga på hotell ;)

Haha ja sant! Men det är totalt så 750-1000kr/person. Är man flitig under terminerna och extrajobbar samt har ett bra sommarjobb med endast 1 veckas semester kan det vara värt att lägga ner pengarna på en trevlig upplevelse på ett nytt resmål :)

Här tvingas jag leva på 2000kr veckan för att ha råd med business...

Alla har sina prioriteringar, blev Sas Plus för oss med VIP kampanjen!

• Gilla
Reactions: GBG
Beror helt på vad man prioriterar men om läget är prio ett och man vill spendera mer tid på stan, inkluderat nattsudd i Soho och runt LKF än på hotellrummet funkar Butterfly on Wellington Boutique Hotel alldeles utmärkt. Visst rummen är små med något suspekt glasdörr till badrummet men det är nytt och fräscht och även om serviceutbudet är klart begränsat så är läget helt jäkla suveränt. 50 meter till central-mid escalators, 5 minuter hem från LKF och Soho, nära Hong Kong station och inte speciellt långt till MTR. På era datum ligger ett dubbelrum på typ 1100SEK/natten så vill man bo billigt på bra läge på Island-sidan är det ett tips.

Garden View, eller lokalt kallat YWCA på MacDonnell Rd är överlägset i pris mot storlek på rum, läge osv, skulle jag säga. Vid vissa promotions och när YWCA inte har något rabateratt pris kan andra hotel i Wan Chai vara ett bättre alternativ.

Ibis North Point brukar ha bra pris ser (400-700SEK per natt), och frukosten är överkomlig och brukar ingå. Små sängar men för de priset och 2 pers i ett rum är de nästan gratis!
IMG_4883.JPG

Last edited:
Såg att Hiltons 30% rea gör de väldigt förmånligt annars att bo på Conrad, iof utan frukost och lounge men rätt okey pris för det hotellet. Om du kan lyckas få till ett Hilton Diamond på något sätt får du ju lounge och frukost.
image.jpg

Toppen