Du kan hitta övernattning för ned emot 5-600 HKD/natt (typ Ibis eller lokala kedjor i 3-4 stjärnig standard) som uppfyller kraven på att vara sjyssta sängar och ett rent rum. Jag har bland annat bott på Ibis Northpoint då jag bokade samma dag och mina vanliga hotell bestämde sig för att ta minst 3000 HKD.
Jag brukar på i TST, ofta på Sheraton med tanke på SPG (Har ett 20-tal nätter där i år), men Peninsula, Hyatt, Intercontinental, Mira och flera andra femstjärniga ligger inom 5 min gångavstånd från någon uppgång på TST station. Dessa femstjärniga hotell går att få för ned emot 1500 HKD per natt och för allt under 2000 SEK måste de betraktas som bra värde.
Inne på Island är väl de flesta bättre hotellen kring Admiralty/Central, och prisläget är ofta något högre för 5-stjärnigt här. P.g.a. jobb brukar jag oftast bo i TST.
Ett hotell jag tar ibland som brukar ligga kring 1200HKD/natt (plus skatt så blir väl 1400 SEK) är Le Meridien Cyberport. Det är mycket prisvärt och ligger i ett lugnt och avsides område. Dock är det 'off' om man vill vara i smeten. Kanske snarare en rekommendation för mer vana HK-resenärer som vill komma bort från TST/LKF/Wan Chai...