Senaste nytt

Hotell dubai med barn i Januari 2018

ARN-MIA

Medlem
Vi väljer mellan följande hotell och skulle behöva ha lite mer input innan vi bestämmer oss. Vad säger ni som har koll på några utav hotellen? Vi är två vuxna och en 4 åring, och ska vara där i en vecka, och tycker om pool, restauranger och shopping.

  • Grosvenor - Bra hotell och access till Le Royal Meridien Beach Resort (Pris 2000 SEK per natt)
  • Le Royal Meridien Beach Resort - Som Grosvenor, men nämrare till strand och pool (Pris 2700 SEK per natt)
  • Jumeriah Emirates towers - Bra hotell och tillgång till Jumeriah Beach och Wild wadi vattenpark (1900 SEK per natt)
  • Grand Hyatt Dubai - Ingen koll på detta hotellet (1400 SEK per natt)
  • JW Mariott Marquies - Ingen koll förutom bra ranking på Tripadvisor (1600 SEK per natt)
 

rvarttinen

Medlem
Har inte bott på Grosvenor House eller Le Meridien Beach Resort, än. Men, den research jag själv gjort ger för handen att det går utmärkt att bo på Grosvernor House och använda faciliteterna på Le Meridien som är systerhotell till dito. Det är i alla fall vår plan nästa gång vi åker till Dubai ... har själv 'bara' bott i andra ändan av stan' på Grand Sheraton och Le Meridien Fairway. GS jättebra och LM helt ok ... men, ingen strand på långa vägar.
Finns annan, mer allmän, tråd om hotell i Dubai som du kanske redan kollat in? Tips på bra hotell i Dubai | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

LarsCph

Medlem
Min datter og jeg var en uge i Dubai i Marts 2017 - vi boede på JM Palm Tree Court - og det kan også anbefales. Stort hotel i lav højde ud til golfen - godt med swimming pools, aktiviteter, børneklub og god mad. Jeg skrev til dem om en pris og fik all-inclusive til samme pris som prepaid bed-and-breakfast raten på deres website. Stort udvalg af restauranter, og udmærket mad - det er meget få ting som ikke er med i all-inclusive. Super service, dejligt sted alt i alt. Vi boede i et rum mod golfen i stue etage, så har man en semi-privat terasse med liggestole, bord, stole og direkte adgang til stranden.

En ulempe er at det ligger en bid vej fra Dubai, men vi var der primært for sol og vand - og så betød det ikke noget. Desuden er det billigt at køre i taxi og hotellet har shuttle service til centrum, Legoland og andre steder.

Hun var 5 år da vi var afsted - og hun taler stadig om at hun gerne snart til til Dubai igen.
 

Charlie D

Medlem
Jag rekommenderar stark något av hotellet vid Madinat Jumeriah, så som Mina a Salam el. Al Qasr. Riktigt bra. Trevligt område med strand och poler som förbinds med venediginspererade kanaler med Abras.
 

segra

Medlem
Kom precis hem ifrån 1v på Grosvenor House för femtioelfte gången så jag kan vara partisk...... Men med tanke på att ni kan utnyttja
faciliteterna på Le Royal Meridien så är det näst intill oslagbart. Boka Premier rum eller liknande så ni får tillgång till Level5
loungen på hotellet så kan era barn och ni käka och dricka gott där utan kostnad (Även alkohol mellan 18-20) samt fri transfer mellan flygplats och hotell. Dessutom ligger det i marinan där ni faktiskt kan gå till en massa olika restauranger butiker mm på The Walk på kvällarna vilket inte är fallet på de flesta andra ställen i Dubai.

Har även bott på Jumeirah Beach hotel men prisläget där är betydligt högre än GH/LRM, dessutom till sämre standard enligt mig.

En joker i leken är att boka Jumeirah Emirates Towers - Business Hotel in Dubai | Jumeirah och då får (Kolla så det inte ändrats)
man tillgång till faciliteterna på den privata stranden nedanför alla Jumeirah hotellen som ligger på rad innanför Burj Al Arab till en väldigt låg kostnad.
Samt att ni har 1 eller flera fria besök på Wild Wadi vattenland som också ligger nere vid stranden mellan Jumeirah hotellen.Hotellet har dessutom fri shuttle service ToR JET & Madinat. Men hotellet ligger lite off tycker jag då ni måste ta taxi vart ni än ska. Som jag nämnde tidigare så bör ni kolla
så att dessa villkor gäller fortfarande men det fungerade då vi bodde där iaf.

Vad som ingår i Level5 på Grosvenor House framgår här: Level 5 | Business and Leisure lounge Dubai

Gjorde en liten reserapport från när vi bodde på Jumeirah Beach hotell för några år sedan och du kan läsa lite på länkarna nedan.

Dubai & Mauritius med Emirates i business class. Del 1 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Dubai & Mauritius med Emirates i business class. Del 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

rvarttinen

Medlem
Bumpar tråden och kan tillägga att Grosvenor House var fantastiskt! Nog bland det bästa jag bott på i hotellväg. Dessutom var det en del barnfamiljer på plats, både i poolen och loungen Level 5. För övrigt; kan bara hålla med @segra att boka Premium Room, transport till/från flygplatsen och tillgång till loungen med allt vad det innebär. Vidare, finns en liten buss som tar en till systerhotellet, Le Meridien med ytterligare pooler, tillgång till stranden och restauranger, samt till Mall of Emirates. Tidtabell finns på rummet .. :)
 
Last edited:

segra

Medlem
Bumpar tråden och kan tillägga att Grosvenor House var fantastiskt! Nog bland et bästa jag bott på i hotellväg. Dessutom var det en del barnfamiljer på plats, både i poolen och loungen Level 5. För övrigt; kan bara hålla med @segra att boka Premium Room, transport till/från flygplatsen och tillgång till loungen med allt vad det innebär. Vidare, finns en liten buss som tar en till systerhotellet, Le Meridien med ytterligare pooler, tillgång till stranden och restauranger, samt till Mall of Emirates. Tidtabell finns på rummet .. :)


Jag är kanske lite tjatig men jag har bott på massor med enastående hotell men GH tar lätt 1:a priset. Vi känner oss som hemma där helt enkelt! #bortalikabrasomhemma
 

oxxax

Medlem
Trots att jag inte är särskilt förtjust i Dubai så har jag bokat en resa dit för familjen på sportlovet (man lär ju vara solsugen då), och nu är det dags för hotell för två vuxna och två ungar på 8 och 12 år. Jag ser ju vad som skrivs i tråden här om tex Grosvenor House, men jag kan inte låta bli att tycka att hotellet och framförallt poolområdet ser lite trist ut för barn. Även Le Royal Meridien som man ju får tillgång till ser lite sådär ut, om än bättre är GH.
Har jag fel, och i så fall hur fel har jag? Är det bättre att boka LRM eller är det bara poolområdet som är bättre där, men själva hotellet sämre?
 
Toppen