Stefan62 skrev:En regel/förordning/lag finns av ett skäl och därför följer jag dessa.Klicka för att utvidga...
Du får gärna citera en av dessa MÄNGDER av rapporter.Stefan62 skrev:Definiera "fallerat" - det finns mängder av rapporter där flygplan plötsligt ändrat kurs pga mobiltelefoner och andra sändare.Klicka för att utvidga...
463829 skrev:Har du någon källa på det där?Klicka för att utvidga...
Napapijri skrev:Du får gärna citera en av dessa MÄNGDER av rapporter.Klicka för att utvidga...
Nemo skrev:Kom ihåg att det är vi, vaneresenärerna, guldkorts/platinum/etc-innehavarna som de andra passagerarna ser upp till. Det är vi som upprätthåller normerna. Och sällanresenärerna följer vad vi gör och säger. En sorts flygets riddare.(Jämför med vägens riddare, yrkesförarna som sätter tempot och normer på vägarna, och därigenom säkerheten.)Klicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Bevisbörda är ett koncept som kräver att den som kommer med en invändande åsikt mot rådande regelverk är den som behöver stödja sin ståndpunkt med källor.Oavsett så tog jag mig de ca 30 sekunder som krävdes med Google för att hitta exempel. Det finns en hel del om man bara letar. Här är en samling av 50 sådana.http://asrs.arc.nasa.gov/docs/rpsts/ped.pdfSamtliga ex är inte direkt relaterade till påverkan på planets elektroniska system men alla syftar på säkerhetsincidenter med elektronisk apparatur.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Men så länge man inte ringer eller håller på med telefonen och har den i flight mode nedstoppad under start/landning tycker jag att det är "ok".Klicka för att utvidga...
463829 skrev:Jag kvarstår, skulle det vara farligt så hade jag blivit av med min telefon & dator i säkerhetskontrollen.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Är det verkligen så att Du sätter Dig upp mot en regel och en verbal uppmaning i högtalarsystemet ombord?Klicka för att utvidga...