S
Stefan62
Guest
lnixon skrev:Jag är ju säkerhetsansvarig på en myndighet, om det känns bättre så.Klicka för att utvidga...
Jag också på en statlig myndighet - men vi är säkerligen inte på samma myndighet.
lnixon skrev:Jag är ju säkerhetsansvarig på en myndighet, om det känns bättre så.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Innan det blir hetsig diskussion vill jag varna mjukt att personlig påhopp är inte tillåten i forumet.Vi vill inte ha Instagram-upproret liknande problem här.Klicka för att utvidga...
Timotey skrev:Tycker som sagt att det handlar mest om respekt för någon som utför sitt yrke.Klicka för att utvidga...
Napapijri skrev:Jag stänger aldrig av. Risken att slå ut kommunikationsutrustning är större när alla slår på sina radiosändare samtidigt när planet redan är i luften.Det görs över 30 miljoner kommersiella flygningar i världen varje år. Mobiltelefonen har varit etablerad i snart 20 år... säg att vi alltså har en sample size på 500 miljoner flygningar. Ingen har någonsin fallerat på grund av mobiltelefonen.Klicka för att utvidga...
FarewellFire skrev:Jag måste bekänna att jag ofta lyssnar på musik under start och landning. Har dock aldrig dator eller telefon med sändare/mottagare på. Att min musikspelare dock skulle påverka i någon utsträckning finner både jag och Mythbusters som extremt osannolikt.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Definiera "fallerat" - det finns mängder av rapporter där flygplan plötsligt ändrat kurs pga mobiltelefoner och andra sändare.Klicka för att utvidga...
Nemo skrev:Har du någongång haft en mobil som ringer i närheten av en högtalare? Kan bli ett rätt irriterande, störande ljud. Tänk dig nu att du är en pilot som taxar ut när flygledningen beordrar dig att stanna för ett annat plan. Men du hör inte det för någon passagerare har på sin mobil, och den ringer just då, vilket ger det välbekanta ljudet. Känns det tryggt?Jag ett par pilotvänner och båda har upplevt samma störningar på kommunikationen som du får när en mobil ringer. Så störningar existerar i verkligheten.Det går att teoretisera att risken är en på miljonen att det skulle vara ett problem med mobiler, men med några miljoner flighter per år totalt över hela världen så är det plötsligt ett reellt problem.Så respektera piloterna, cabin crew och dina medpassagerare genom att stänga av din mobil ett par minuter. Det är så enkelt.Klicka för att utvidga...
Nemo skrev:Har du någongång haft en mobil som ringer i närheten av en högtalare? Kan bli ett rätt irriterande, störande ljud. Tänk dig nu att du är en pilot som taxar ut när flygledningen beordrar dig att stanna för ett annat plan. Men du hör inte det för någon passagerare har på sin mobil, och den ringer just då, vilket ger det välbekanta ljudet. Känns det tryggt?Klicka för att utvidga...