Hjälp att räkna ut Tier Points på en bokning

011430121

New member
Någon som har bättre koll än jag hur många TP denna resa skulle ge.

sfo-jpg.30483

011430121 skrev:Någon som har bättre koll än jag hur många TP denna resa skulle ge.Visa bifogad bild 30483Klicka för att utvidga...
Ah, dags att prova A318 från LCY? Blir det dyrare att åka kvällen innan och ta BA001 istället? Åker du BA003 har du inte pre-clearance på SNN, så då måste du gå igenom immigration på JFK.

Kan du inte boka flighterna USA inrikes som AA och First ? Då får du 210 TP istället för 140. Boka på AA.com och välj dina BA flighter med BA nummer och AA flighter så att det står First.

Då blir det 40+210+210+210+140+40 = 850 TPs

doc skrev:Ah, dags att prova A318 från LCY? Blir det dyrare att åka kvällen innan och ta BA001 istället? Åker du BA003 har du inte pre-clearance på SNN, så då måste du gå igenom immigration på JFK.Klicka för att utvidga...
BA 001 verkar inte ha några avgångar den 2, 3 eller 4 april. Den 1;a april så finns det inga I biljetter

011430121 skrev:BA 001 verkar inte ha några avgångar den 2, 3 eller 4 april. Den 1;a april så finns det inga I biljetterKlicka för att utvidga...
Ah, då förstår jag. Men då är BA003 det näst bästa alternativet till JFK. Jag skulle också se om det går att boka AA segmenten som AA-flighter i A-klass för att maximera antalet TP.

sembl skrev:Kan du inte boka flighterna USA inrikes som AA och First ? Då får du 210 TP istället för 140. Boka på AA.com och välj dina BA flighter med BA nummer och AA flighter så att det står First.Då blir det 40+210+210+210+140+40 = 850 TPsKlicka för att utvidga...

doc skrev:Ah, då förstår jag. Men då är BA003 det näst bästa alternativet till JFK. Jag skulle också se om det går att boka AA segmenten som AA-flighter i A-klass för att maximera antalet TP.Klicka för att utvidga...

Får upp detta

upload_2014-12-23_16-30-24-png.30485

IPC_Mataveri skrev:BA001 går på fredagen 3 april 12.45 och enligt matrixen finns det för 14900:-Klicka för att utvidga...
Tack @IPC_Mataveri Kollar detta, när jag kan boka via AA

För att maxa TP i USA, se till att sträckorna är över 2000 miles samt att planen endast har 2 klasser ombord:

First + Economy!

Har de 3 klasser ombord får du inte 210 TP per sträcka.

IPC_Mataveri skrev:För att maxa TP i USA, se till att sträckorna är över 2000 miles samt att planen endast har 2 klasser ombord:First + Economy!Har de 3 klasser ombord får du inte 210 TP per sträcka.Klicka för att utvidga...
Det är en 3 klassers maskin.

Jag får flyga in de "tappade" 210 TP på någon annan flygning.

Behöver ytterligare 430 TP för att behålla Guld.

Denna resa görs för att få åka BA001 främst, men givetvis även att samla lite TP.

011430121 skrev:Det är en 3 klassers maskin.Jag får flyga in de "tappade" 210 TP på någon annan flygning.Behöver ytterligare 430 TP för att behålla Guld.Denna resa görs för att få åka BA001 främst, men givetvis även att samla lite TP.Klicka för att utvidga...

ARN-LHR-HEL-LHR-ARN= 40+80+80+40=240 TP plus ett bastubad och två champagneprovningar.

Gått några år sedan denna tråd startades.

Ny resa ny fråga.

Jag skall till SFO och har följande allternativ och som måste bokas på AA nummer och min fråga kommer detta att ge lika många TP till BA?

Alternativ 1

ARN-HEL-JFK-SFO-JFK-HEL-ARN

Alternativ 2

ARN-LHR-JFK-SFO-JFK-LHR-ARN

För att slippa svara på varför jag måste boka på AA så kommer svaret här, jag har fått köpa AA voucher värde 12500 SEK för 5000 SEK behöver inte betala före resan är bokad och OK

Behöver 600 TP för att få tillbaka mitt BA guld, och var för det?

Jo det är pinsamt att behöva bli inbjuden till GF!

Ja, du får 640 TP för båda alternativen. Frågan är om du vill åka Finnair, AA eller BA över Atlanten? Via HEL är det ju givet. Beroende på om du tar AA eller BA så får du byta terminal antingen i London (AA) eller på JFK (BA).

Back