Senaste nytt

Hjälp! Söker: Stockholm - Sydostasien i Business med Eurobonus

Hej alla!

Vill börja inlägget med att tacka er för alla goda råd och tips för att hitta bonusresor, med er hjälp har jag lyckats boka 2(!) first class flyg! Däremot har jag inte fått chansen att prova på first class ännu därför att första resan blev inställd pga pandemin, andra resan blev avbokad av SAS för att det enligt dem inte var en giltig route (trots att det var SAS som hjälpte mig boka, agenten jag talade med gick iväg flera gånger under samtalet för att bekräfta att det var giltigt innan det bokades). Avbokningen skedde för några veckor sedan, jag ville dubbelkolla med SAS om bagage men agenten sa åt mig att vänta och när han kom tillbaka så sa han att resan inte var giltig och att den avbokats. Jag har sedan dess letat frenetiskt efter en resa till sommarens semester men det är som väntat väldigt skralt utbud såhär sent inpå... Min Amex 2-4-1 voucher förlängdes bara till slutet av april så jag vänder mig nu till er med ett sista hopp. Tack till er som tar er tid för att hjälpa mig!

• Varifrån vill du börja din resa? Arlanda (ARN)
  • Var är din destination? Gärna open jaw mellan två av dessa destinationer: Bali (DPS), Singapore (SIN), Puerto Princesa (PPS), Cebu (CEB), Manila (MNL)
  • När vill/behöver du resa ut? Flexibelt från 10e Augusti 2022
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 3:e September 2022
  • Hur länge vill du vara borta? ca 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business (om det finns first class tackar vi inte nej :) Economy på korta sträckor är ok)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? All Nippon Airways, Eva Air, Turkish Airlines, Thai Airways, Singapore Airlines (om det lyckas bli ett avtal), Asiana, Lufthansa, Swiss
  • Vad är din budget? (per person) En Amex 2-4-1 samt ca 400k eurobonuspoäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Att de långa flygsträckorna är i minst Business class, om vi lyckas få till ett besök i den omtalade Istanbul-loungen blir vi också glada!
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna open jaw som tidigare nämnt :)
Stort tack!

Toppen