Senaste nytt

Hjälp/Råd vid bokning av biljetter/boende till Colombo, Sri Lanka

i013145

Medlem
Hej,

Funderar på att åka med familjen till Sri Lanka över nyår 18/19. Vi är 2 vuxna och 3 barn (13,11,8).
Vi tittar på datumen 26e Dec till 6 Jan. Vill åka *A, Economy, är Eurobounus Guld.

* Har hittat ett alternativ med Air India, bra pris och resetid. Går dock inte att boka via Air Indias site utan bara via resebyråer. Det står på Air indias site att datumet är för långt fram. Råd till hur jag ska agera?

* Har hittat biljetter enligt ovan för ca 32' (13 åringen går som vuxen) på Air India. Ska jag knipa dessa biljetter eller ha is i magen att det kommer bättre deals senare?

* Andra värdefulla kommentarer kring flyg Sthlm - Colombo från mina kära Businessclass-bröder/systrar?

Boende

* Vart ska vi ta vägen på ön vid denna årstid för bra väder och vind?
* Andra tips mottages superdupergärna!

Tack för er tid, och ha en fantastisk dag i snöslasket (Bor i Estockolmo)

Är ni ute efter sol och bad eller vill ni uppleva landets fina natur, djurliv och kulturskatter? Kanske en kombination?

Var medvetna om att northeast monsoon fortfarande kan härja i december/januari. Då kan det vara trevligare att hålla sig i västra/södra delarna. Landet har tre väderzoner. Norra/östra har regnperiod oktober-januari, södra/östra har regnperiod i maj-september. I de centrala delarna är det blandat väder året om.

Antar att ni flyger Star Alliance så jag ska inte rekommendera flyg.

Sri Lankan Airlines är dock Oneworld. Annars är det ett givet alternativ med direktflyg från Heathrow.

Återkommer vid ett senare tillfälle med restips.

Ingen som sitter på några bra tips?
Jag reste runt i de sydvästra delarna för ett antal år sedan, men det vette katten om jag skulle rekommdera det som familjeresmål... Det finns inte direkt Bamseklubbar där och jag vet inte hur intresserade barn är av teplantager, tempel, Lejonets berg (Sigiriya), etc.

Toppen