Senaste nytt

Hjälp med resa Stockholm till Phuket över jul/nyår 2021/2022

PKV

Ny medlem
Hej alla,

Efter förlorat en av mina vouchers förra året är det dags att försöka få användning av mina två innestående.
Jag har ringt SAS x antal gånger men får endast svaret nej det finns inte - när jag frågar om olika resevägar jag tagit fram.
Så jag vänder mig till er erfarna flygare.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm alternativt Göteborg
  2. Var är din destination? Phuket
  3. När vill/behöver du resa ut? 27:e december 2021 +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast den 8 januari 2022
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Helt flexibel då vi är så pass sent ute
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 75,000 EB per person (inklusive 2 st 2-4-1 vouchers)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att landa senaste den 9 januari.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Annars undrar jag även om ni har andra tips på destinationer i värmen som har bonusresor som jag kan försöka hitta (så pass sent ute)
Tack på förhand.

/PKV

Du tittar på sannolikt den mesta eftertraktade awardsträckan under den mest eftertraktade reseperioden. Jag får nada via awardfares.Finns alternativ om du vill åka till BKK och sen köpa till ett separat flyg till phuket dock.

• Gilla
Reactions: PKV
Att platser inte finns är beroende på att Thai släpper inte sina bonusplatser förrän 90 dagar innan för tillfället och något annat bolag i Star Alliance flyger inte till Phuket vad jag vet. Alternativet är att försöka hitta platser till Bangkok och sen lägga till platser till Phuket när platser släpps alternativt köpa den för pengar.

• Gilla
Reactions: PKV
Att platser inte finns är beroende på att Thai släpper inte sina bonusplatser förrän 90 dagar innan för tillfället och något annat bolag i Star Alliance flyger inte till Phuket vad jag vet. Alternativet är att försöka hitta platser till Bangkok och sen lägga till platser till Phuket när platser släpps alternativt köpa den för pengar.

Det är 59 dagar till den 27 dec...

Det är dock 60-70 dagar till önskad resa.

Edit: Jag räknade med hemresan också @marbe166 :)

Tack för snabba svar. Alternativet Bangkok har jag kikat på, men vad jag förstår är inte en transit i BKK möjlig för tillfället. Har ni tips hur jag kan kolla om det är möjligt med utresa från andra destinationer?

PKV: Tänk på att 75.000 EB-poäng inte räcker till t.o.r. i business class utan till economy ut och business hem (eller vice versa).

PKV: Tänk på att 75.000 EB-poäng inte räcker till t.o.r. i business class utan till economy ut och business hem (eller vice versa).

Tack - Yes jag räknade också ut det, så det är såklart inte en perfekt planering men har svårt att få längre semester så nu griper jag efter halmstrån!

Hittar någon en bra resa till BKK så får man boka resterande separat - det verkar fungera efter en dags karantän? Jag ser inga alternativ i awardfares alls över perioden(?)

Toppen