Senaste nytt

Hjälp med First-First

Hejsan

Håller på att sätta ihop min och @Kebalibre första First-resa.

Fokus är på upplevelse ombord och gärna härliga lounger men vi har svårt att få till det vi vill med de datum vi vill åka

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Tokyo eller Seoul. Spelar ingen roll vilken som vi tar först och mellan dessa städer är planen att ta ett vanligt betalflyg.
  3. När vill/behöver du resa ut? Från cirka 26/9 till cirka 12/10 funkar.
  4. När vill/behöver du komma hem? Absolut senast den 23/10
  5. Hur länge vill du vara borta? 10-11 dagar dagar max
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First men någon business blir ju svårt att undvika:)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) poängresa med 2-4-1 voucher (båda har varsinn). Gärna inte över 120.000 poäng var efter avdrag av vouchern.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Så mycket upplevelse som möjligt i luften men ändå inte åka på tok för långt åt sidan på vägen dit eller hem men inga problem med byte i t e x Bankok
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej men vi vill åka till antingen Seoul eller Tokyo (spelar ingen roll vilken ordning) och mellan dessa destinationer tar vi ett annat flyg som vi betalar med pengar.
Är extremt tacksamma för hjälp och vi har spenderat massor med tid på Uniteds awardmotor men det är ju galet svårt att få till allting så alla tips mottages med väldigt stor tacksamhet! Gärna Asiana eller EVA skulle ju vara perfekt får de längsta streckorna. LH First vore ju såklart härligt men det är ju ett bra tag till 14-dagar innan så den för stå som en chansning.
 

Kebalibre

Medlem
27/9-8/10, funkar för mig. Går även att åka 28/9.

34h8cra.jpg

2ikqtxz.jpg
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Måste ni åka samma flighter eller kan ni dela upp er? ANA är väldigt svårt att hitta två platser på i First så det alternativet går troligtvis bort i så fall. Större delen av resan kan säkert göras tillsammans men att något leg kanske blir på olika flighter, är det OK?

Hur mycket extra vill ni åka? Ni har ju möjlighet att åka via USA om ni önskar
 

palmen

Moderator
Följande sökning är gjord för två personer och tycker det är en grym utresa i så fall. Eventuellt öppnar något upp i First direkt från Frankfurt så ni slipper byte, av den anledningen har jag lagt in det extra stoppet i Frankfurt för att säkra den biljetten.
Allt detta är med utresa den 26e september

upload_2017-5-12_0-7-50.png

upload_2017-5-12_0-8-16.png

upload_2017-5-12_0-8-51.png


Sträckan mellan Bangkok och Singapore saknas i denna bokning, men det går över 10 flighter så det är bara att välja själva om ni vill stanna extra länge Bangkok eller Singapore
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Ni skulle ju kunna lägga till detta den 26e september för att testa Singapore First från Jakarta om ni vill
upload_2017-5-12_0-12-6.png

upload_2017-5-12_0-12-30.png


Utresan blir då
ARN-FRA LH Business
FRA-MUC LH Economy
MUC-BKK TG First (B747)
BKK-CGK TG Business (Dreamliner)
CGK-SIN SQ First (B773)
SIN-NRT NH First (B77W)

Hemresan skulle ni kunna köra ICN-FRA-ARN den 9 oktober
upload_2017-5-12_0-15-56.png

upload_2017-5-12_0-16-42.png


Om jag vore er skulel jag boka detta imorgon, det är rätt bra optimerat. Avbokning kostar inget så det är ju riskfritt.
Om ni vill åka via USA sen eller något är det bara boka av och boka den vägen istället.


EDIT: Fan nu kom jag på att ni inte får ta så många stopp i tredjezonen, ska nog ta och lägga mig istället...
 

palmen

Moderator
Hemresa via USA skulle i alla fall kunna se ut så här för 2 personer med avresa 10 oktober. Går att åka Austrian till Wien, Turkish till Istanbul och LOT till Warszawa också om man vill. Tanken med detta är ju att boka om till Lufthansa First om det öppnas upp på hemvägen.

Tar ni detta alternativ får ni några timmar i New York också om ni vill. Går att lägga ett längre stopp i Zurich om man vill sitta i Senator-loungen ute i non schengen gaterna (troligtvis bästa star alliance gold loungen i europa)
upload_2017-5-12_0-31-8.png

upload_2017-5-12_0-31-54.png
 
Bokade nyss så vi slipper SAS-omläggning som startar strax:)

Från Arlanda med Lufthansa till Fankfurt i business
Frankfurt till Seoul med Asiana First
Icke award mellan Seoul och Tokyo
Tokyo till Bangkok med Thai business
Bangkok till Frankfurt med Thai First
Frankfurt till München (var fullt till Arlanda) med Lufthansa Business
München till Arlanda med Lufthansa business

Gick varsin 2-4-1 samt 95.000 poäng var.

Målet är ju att boka om någon av de längsta streckorna när Lufthansa ev släpper ett par platser och kanske ta en annan väg hem. Men nu har vi iaf lagt grunden...
 
Toppen