Senaste nytt

[HJÄLP] Hong Kong till Europa idag (2018-07-08)

palmen

Moderator
Landade precis i Hong Kong och skulle med LH797 till Frankfurt ikväll i First. Fick sms nu vid landning att ny avgångstid är 9 imorgon.
Behöver nytt flyg då jag skulle åkt visare från Köpenhamn imorgon vid 14 till London.

Vad har jag för alternativ?
Fixar lufthansa Hotell i värsta fall?

Finns det något jag kan göra redan nu på flygplatsen? Antar att checkin inte är bemannat få både München och Frankfurt flighterna går ikväll.
Kan jag vända mig till Thai som jag flög hit med?

Blir lite kaos i hela min reseplanering om jag missar flighten imorgon från Köpenhamn

Finns det något jag kan göra redan nu på flygplatsen? Antar att checkin inte är bemannat få både München och Frankfurt flighterna går ikväll.
Kan jag vända mig till Thai som jag flög hit med?

Blir lite kaos i hela min reseplanering om jag missar flighten imorgon från Köpenhamn
Kan du inte ringa till LH och be dem omboka dig direkt till London med någon av direktmaskinerna
Det går ju minst 4 maskiner som ankommer LHR runt 05.00.
TG har väl en avgång runt 21.00 och sedan från BKK blir det TG960 ankommer ARN 07.00
Du kommer att missa F
Men bäst att ringa till LH
A080766D-F683-4576-9CB5-0BCFF8FD9A7C.png
v

Förlåt såg att det var CPH så då får det bli TG950

Men enligt Expert Flyer så finns det en plats i F till MUC i kväll

Last edited:
Mycket strul ifrån HKG nu senaste tiden..Trist att din firtsupplevelse blir förstörd. Alternativen de gav mig när SAS strulade, var Turkish eller Austrian. Gissar att du kan få flyga Thai också..

Pratar med Lufthansa Service center nu och vi försökte boka om till München flighten, fick boarding pass och allt men något verkade strula så tillbaka på ruta 0.

Jag måste komma till Köpenhamn senast 12 (lunch) för att hinna med min nästa bokning, om det inte går hoppas jag de bokar mig direkt till London. Alternativt åka med Frankfurt flighten och de flyger mig till London från Frankfurt istället för Köpenhamn. Det skulle också fungera.

Annars är det väl British Airways eller Cathay som är bästa alternativ?

Nu har de hittat plats hem via Singapore med Lufthansa. Blir Singapore First ner till Singapore i så fall.
Får jag den biljetten är det ju jackpott på riktigt. Har föreslagit Swiss och Singapore Airlines från Singapore som alternativ också.

Just nu är jag hoppfull.

Alternativt åka med Frankfurt flighten och de flyger mig till London från Frankfurt istället för Köpenhamn. Det skulle också fungera.

Annars är det väl British Airways eller Cathay som är bästa alternativ?
Boka dig FRA-LHR måste väl vara det minsta problemet för dem.
BA och CX har ju nästan en luftbro
AC94E94F-B024-43AA-970F-CBDBAD2104AD.png

Nu verkar allt vara klart förutom att jag inte kan få boarding pass innan mitt bagage har hittats.

Har i alla fall biljett
HKG-SIN SQ F
SIN-FRA LH F
FRA-CPH LH C (min ordinarie flight på bokningen)

Verkar dessutom som att HKG-SIN och FRA-CPH är betalda bokningsklasser och inte awards.
Fick dessutom reda på att en vän ska med samma flight som mig från Köpenhamn också.

Man ska väl inte ropa hej förrän man har sina boarding pass och är ombord men just nu är jag supernöjd och Singapore Airlines får en ny chans i First.

Toppen