Senaste nytt

HJÄLP! Första klass nu eller i dec?

Hej!


Jag sitter just nu med en 2-4-1 voucher och 250,000 eurobonus poäng.
Utöver de har jag fått en bonus på 50,000kr.

Jag undrar vad jag ska göra?
Ska jag slösa mina poäng nu och åka första klass till Asien eller ska jag vänta till december?

Vad hade ni gjort?
 

CoooC

Medlem
Hej!


Jag sitter just nu med en 2-4-1 voucher och 250,000 eurobonus poäng.
Utöver de har jag fått en bonus på 50,000kr.

Jag undrar vad jag ska göra?
Ska jag slösa mina poäng nu och åka första klass till Asien eller ska jag vänta till december?

Vad hade ni gjort?

Alltid svårt att hitta F awards i december när många vill åka och vissa bolag har blackout på awards. Jag kan inte hitta några flighter alls i F till Asien nu i december. Är du flexibel skulle jag satsa på en Lufthansa F i närtid :)
 
Alltid svårt att hitta F awards i december när många vill åka och vissa bolag har blackout på awards. Jag kan inte hitta några flighter alls i F till Asien nu i december. Är du flexibel skulle jag satsa på en Lufthansa F i närtid :)
Boka om du hittar något? Varför skulle du vänta till december?


Ända jag tänker på är att det är skönt att komma iväg från Sverige i december?
Men kanske ska åka Asien i augusti/september istället? :)

Kan knappt vänta på nästa first flight hah..
 

Thornado

Medlem

robertkniv

Medlem
Hej!


Jag sitter just nu med en 2-4-1 voucher och 250,000 eurobonus poäng.
Utöver de har jag fått en bonus på 50,000kr.

Jag undrar vad jag ska göra?
Ska jag slösa mina poäng nu och åka första klass till Asien eller ska jag vänta till december?

Vad hade ni gjort?

Är det underförstått att vouchern går ut sista december? Annars är ju även det information av vikt för beslutet. Ser inte annars varför det är sån stress på att ”slösa” poäng. Dessutom kan du boka nu och åka mars/april 2020...

Låter mer som att du fått första klass hybris. Har själv åkt första klass och kan förstå din känsla innan, men låt mig säga såhär. Den är överdriven och du kan lugna dig lite. Du är fortfarande på en flygplats även om loungen är ett av de bästa ställena på flygplatsen. Min soffa hemma vinner dock över alla lounger. Du är fortfarande på ett flygplan även om maten och servicen är bra. En riktigt god grillad biff eller en lyxig restaurang är minst lika bra. Och du är inte instängd i en mullrande plåttub.
 
1) Du använder din voucher till att boka en resa nu.
2) Du använder din bonus på 50k för att boka en betald resa i F i december. [First] Lufthansa/Swiss Rea Frankrike-Världen fr 2500 EUR | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Då får du dessutom in lite nya fina poäng (beroende på när ditt kvalificeringsår börjar så kan det ju eventuellt vara bättre att lägga punkt 2) någon annanstans än i december).
Kollat på detta också! :)
De kan vara något.

Min kvalificeringsperiod går ut juli/aug. Så kanske ska köra en betald resa nu för att kvala in igen. Annars faller jag ned ett snäpp.
 
Toppen