Senaste nytt

HJÄLP! Aegean Award och tidtabellsändring

E.K

Medlem
Jag fick ett mail om tidtabellsändring den 26 juni, alltså 15 dagar innan avresa.

Resan är en T o R från Bangkok till Köpenhamn. (se skärmbild)
Air India har tidigarelagt flyget från Delhi vilket innebär att man har 10 minuter i byte.

Jag har visserligen fått ett kanonerbjudande att flyga Thai direkt till Köpenhamn.
Problemet är egentligen att istället för att landa nästan 12 timmar tidigare hade det varit bättre att landa 12-24 timmar senare.

Har ringt Aegean 3 gånger och dom har inte varit sådär jätteintresserade att erbjuda något annat.

Eftersom jag fortfarande har LH:s Miles & Nothing så var jag ju inte dummare än att jag kollade Awards innan jag ringde Aegean igår kväll. Det fanns platser via Arlanda med Thai dagen efter.
Men enligt Aegean fanns det inget?? Då var det bonusplats på SAS som inte fanns enligt dom.

Ringde Thai i Stockholm i morse och dom bekräftade också att det fanns bonusplatser via Arlanda.
Jag var mer intresserad av att veta varför man bara får ett erbjudande.
Det hade ju varit mer rättvisare att kunna välja ca 12 timmar före eller efter med tanke på att man varit tvungen att ge bort en "icke bonusplats"

Innan onsdag måste jag bestämma mig för då går erbjudandet ut. (enligt Thai i Stockholm)

Nu undrar jag lite vad har jag för rättigheter egentligen.
Om man inte accepterar erbjudandet innan onsdag. Finns det risk för att hela biljetten avbokas??
Jag fick uppfattningen att det bara var alternativerbjudandet avbokades.

Skärmbild (38).png

Då det är över 2 veckor innan inte direkt mycket rättigheter.
Att få tillgång till awardplatser är inte direkt lätt heller kanske. Även om det inte borde spela roll lär du få dra det till domstol för att bli bokad i annat än award och då lär du missa resan helt.

Jag skulle nog ta det som erbjuds, eller försöka med några olika agenter innan man ger upp.

Håller helt med. HUACA eller ta det som finns tyvärr!

Då det är över 2 veckor innan inte direkt mycket rättigheter.
Att få tillgång till awardplatser är inte direkt lätt heller kanske. Även om det inte borde spela roll lär du få dra det till domstol för att bli bokad i annat än award och då lär du missa resan helt.

Jag skulle nog ta det som erbjuds, eller försöka med några olika agenter innan man ger upp.

Tack Palmen.
Loggar jag in på Miles & More, som jag gjorde i söndags kväll så fanns det plats via Arlanda dagen efter.
Aegean hävdar att det finns med Thai fast inte vidare med SAS.
Tycker att det är lite anmärkningsvärt att Aegean inte kan se något som är fullt bokningsbart via Miles & More.

Samma sak sa den trevliga killen på Thais Stockholmskontor som jag pratade med i förmiddags.

Enligt United Awards så kunde man i princip välja vilket SAS flyg som helst till Köpenhamn från Arlanda med Thai som första ben.
Nu litar jag inte på det alls men tar lite för givet att det Miles & More visar borde vara närmare verkligheten.

Alla bolag får tyvärr inte samma tillgänglighet.
Vad de andra bolagen ser spelar ingen roll om det inte går att boka med Aegean.
Det är olika flygbolag med olika program/tillgängligheter och restriktioner.

Tack Palmen.
Loggar jag in på Miles & More, som jag gjorde i söndags kväll så fanns det plats via Arlanda dagen efter.
Aegean hävdar att det finns med Thai fast inte vidare med SAS.
Tycker att det är lite anmärkningsvärt att Aegean inte kan se något som är fullt bokningsbart via Miles & More.

Samma sak sa den trevliga killen på Thais Stockholmskontor som jag pratade med i förmiddags.

Enligt United Awards så kunde man i princip välja vilket SAS flyg som helst till Köpenhamn från Arlanda med Thai som första ben.
Nu litar jag inte på det alls men tar lite för givet att det Miles & More visar borde vara närmare verkligheten.

Nu vet inte jag vad korrelationen Miles&More och Aegan är, för awardflighter men det är tänkbart att det som är tillgängligt för Lufthansas och Thais kunder av någon anledning inte är tillgängligt för Aegans kunder.

Såväl United som Lufthansa visar ju faktiskt vad som är tillgängligt för just deras program. Det innebär ingen 100% garanti att det stämmer även för andra program inom Star Alliance.

Finner följande platser med Miles & Bonus, har bara sökt för en plats/person. Finns som ovan nämt ingen korrelation med andra bonusprogram, detta är dock des som Miles & Bonus visar och borde därför va ok. Finns inget via Stockholm alls.

Torsdag 11e
Skärmavbild 2019-07-03 kl. 08.34.36.png

Skärmavbild 2019-07-03 kl. 08.35.08.png

Fredag 12e
Skärmavbild 2019-07-03 kl. 08.35.48.png

Så dessa borde det gå att boka om till om inte skatterna drar iväg.

Toppen