Senaste nytt

"Hittar inte bokningen" vid online check-in

Jag hade samma problem förra veckan i Split. Funkade inte i appen och funkade inte i self-check in-automaterna på flygplatsen, som ändå fanns för SAS. Så upplever inte att det var ett generellt SAS-problem just på den flygplatsen. Funkade dock problemfritt att checka in i en desk. Fick ingen förklaring på plats iaf.

EDIT: Ser ju att split var med på den där listan ovan. Men då är det ju märkligt att det ändå fanns incheckningsautomater på plats om det inte verkar fungera för SAS?

Samma problem från Split, funkade dock checka in via splits flygplats hemsida...
(Sido notering, split flygplats har alla bolag samma check in diskar...aningen rörigt och stökigt vid peak....då köerna går utanför incheckningshallen)

@EkstromChris: Var det SAS egna incheckningsautomater eller flygplatsens generiska?

Jag skulle kunna tänka mig att det antingen är handlingagenterna som inte klarar av SAS web-checkin eller som @Agö skriver ovan; flygplatsens egna begränsningar som gör att samtliga bolag hanteras i flygplatsens handlingsystem och då fungerar i stort sett inga av flygbolagens egna incheckningssystem.

@EkstromChris: Var det SAS egna incheckningsautomater eller flygplatsens generiska?

Jag skulle kunna tänka mig att det antingen är handlingagenterna som inte klarar av SAS web-checkin eller som @Agö skriver ovan; flygplatsens egna begränsningar som gör att samtliga bolag hanteras i flygplatsens handlingsystem och då fungerar i stort sett inga av flygbolagens egna incheckningssystem.

Det var flygplatsens generiska. Men det verkade dock vara standardförfarande att man skulle checka in där, stod en kvinna i entrén och hänvisade mig till automaterna när jag sa SAS. Om det inte brukar fungera så borde hon rimligen hänvisat mig till desken direkt. Tycker jag.

Toppen