Senaste nytt

Hilton & SLH

Hilton börjar samarbeta med SLH.
IMG_2389.jpeg
 

BND

Medlem
Undrar hur det påverkar bef samarbete med Hyatt. Nog för att jag nog föredrar SLH+Hilton framför SLH+Hyatt om det nu är så att det ena utesluter det andra.
 

TP12

Medlem
Undrar hur det påverkar bef samarbete med Hyatt. Nog för att jag nog föredrar SLH+Hilton framför SLH+Hyatt om det nu är så att det ena utesluter det andra.
Hyatt köpte ju Mr & Mrs Smith där det är stort överlapp med hotell i SLH så har legat i farans riktning sen dess att SLH lämnar Hyatt. Bodde på tre olika SLH-hotell i december och vill minnas att det endast ett fall var så liten prisskillnad så det var lönt att boka genom Hyatt (dvs. i de andra fallet var Hyatt-bokning väsentligt dyrare än genom SLH/hotellet direkt) så ska bli intressant att se hur prissättningen blir genom Hilton samt hur de kommer sätta poängpriserna.

Innebär förhoppningsvis att man numera kan få Hilton stays i Gbg också samt större utbud i Sthlm :)
 

pljung

Medlem
Kan se att det skiljer i priser på SLH:s hemsida jämfört med hotellens "egna sida".
Hotellet jag kollar på är 137 Pillars i Bangkok. 2 nätter i januari 2025 (rum: Sukhothai suite inkl. frukost) kostar c:a THB 29000 på hotellets egna sida , och via SLH:s hemsida c:a THB 44700.
Någon som vet ifall det kommer innebära någon skillnad när hotellet finns med i Hilton, missar man poäng till Hilton Honors ifall man väljer hotellets egna sida?
 

TP12

Medlem
Kan se att det skiljer i priser på SLH:s hemsida jämfört med hotellens "egna sida".
Hotellet jag kollar på är 137 Pillars i Bangkok. 2 nätter i januari 2025 (rum: Sukhothai suite inkl. frukost) kostar c:a THB 29000 på hotellets egna sida , och via SLH:s hemsida c:a THB 44700.
Någon som vet ifall det kommer innebära någon skillnad när hotellet finns med i Hilton, missar man poäng till Hilton Honors ifall man väljer hotellets egna sida?
Ingen vet än men jag skulle bli väldigt förvånad om det inte blir prisskillnad precis som det har varit via Hyatt (där bokning på hotellets hemsida eller SLHs hemsida inte har gett Hyattpoäng).
 
Toppen