Senaste nytt

Hilton mystery bonus offer

jerixon

Medlem
Det är ganska simpelt räknat indeed.
Värdet ska överstiga 5cent per poäng.
Sen brukar jag som Diamond värdera poängen högre med lounge då jag sparar pengar på plats.

Använder dock uteslutande poäng vid 5th night free personligen om det ej är galen skillnad och jag ej har några alternativ
 
De senaste åren har jag alltid köpt maximalt med poäng vid kampanjer varje år, för (i kombination med 5:th night free) så tycker jag att det är väldigt lätt att hitta fall där man sparar pengar på att boka med poäng. En enkel excel räknar fram om man sparar på att använda poäng kontra pengar, när man även räknar in värdet på nya poäng man får in om man betalar. Om jag sparar mer än sisådär 10% bokar jag alltid med poäng, och för mig är det ungefär varannan bokning. Ibland blir skillnaden stor, enstaka gånger är det närmare halva kostnaden, men oftast stannar det runt 10-20% billigare, men det är ju pengar det med!

Värt att notera är dock att jag är konstant Guld via Amex Platinum, och att en stor del av mina hotellbokningar kan läggas upp som multiplar av 5 dagar. Om jag bara hade kortare resor eller om jag samtidigt försökte bygga status, så skulle resonemanget vara ett annat.
 
Toppen